ارومیه- ایرنا- سرپرست اداره کل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰ تعاونی عشایری و یک اتحادیه در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.

علی بهادری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری با حدود ۱۰۴ هزار نفر جمعیت از خدمات این تعاونی‌ها بهره مند می‌شوند.
وی ادامه داد: این اتحادیه‌ها در بخش‌های دامپروری، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی، تولید صنایع دستی، فرآورده‌های دامی و تولیدات مختص عشایر فعالیت می‌کند.
وی اظهار داشت: ۲۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی طی یک‌سال گذشته توسط تشکل‌های عشایری این استان در ۱۶ شهرستان این استان توزیع شده است.
سرپرست اداره کل امور عشایری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه توانمندسازی زنان روستایی و عشایری از مهمترین اهداف دفتر امور زنان روستایی و عشایری است، گفت: علاوه بر تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها،   ۲۴ صندوق خرد زنان عشایر در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.
بهادری بیان کرد: حدود ۶۰۰ نفر از جامعه زنان عضو صندوق‌های خرد زنان عشایر آذربایجان غربی هستند.
وی ادامه داد: توانمندسازی زنان روستایی و عشایری از طریق توسعه برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش مؤثرتر آنان در بخش کشاورزی و صنایع دستی است.
وی اظهار داشت: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت می‌گیرد.
 ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.
۹۹۱۸ /۲۰۹۳

برچسب‌ها