مشهد- ایرنا- بخشداری مرکزی مشهد به بیش از ۱۸۰ دهیار این شهرستان در خصوص عدم گزارش ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها اخطار داد.

بخشدار مرکزی مشهد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: از اسفند ماه پارسال به بخشداران ابلاغ شده بود مطابق اعلام وزیر کشور به استانداران، ماهانه همه ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاهای زیر مجموعه خود را به بخشداری گزارش دهند.

ابوطالب سرابیان گفت: بخشداری هم با صدور ابلاغیه جدیدی به دهیاران این بخش هشدار داد که عدم ارائه گزارش توسط دهیاران در روستاها به منزله عدم ساخت و ساز غیر مجاز در آنها تلقی خواهد شد و  از این پس در صورت مشاهده ساخت و ساز غیر مجاز در روستاهای یاد شده دهیار و دیگر دست اندرکاران روستا مسئول شناخته می شوند. 

وی ادامه داد: دهیاران باید با شناسایی ساخت و سازهای فاقد پروانه و غیر مجاز نسبت به تشکیل پرونده برای این تخلفات و ارائه آنها به کمیسیون ماده ۹۹ اقدام و تا ۱۵ شهریور ماه پیش رو  سیاهه این قبیل ساخت و سازها را به بخشداری ارسال کنند.

شهرستان ۳.۵ میلیون نفری مشهد در سه بخش مرکزی، رضویه  و احمدآباد ۵۶۶ آبادی و روستا دارد که ۲۴۰ پارچه از این روستاها با حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارند و بیشتر ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق روستایی شهرستان مشهد مربوط به روستاهای چسبیده و واقع شده در حریم این کلانشهر در بخش مرکزی روی می دهد.

بخش مرکزی مشهد در حال حاضر با وجود برخی استعفاها و تغییرات ۱۸۰ دهیار دارد.

۳۲۲۱/۱۹۲۲