سید محمد ناظم رضوی عصر چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: برنامه جامعی برای ارائه خدمات دیجیتال به مسافران متناسب با بخشهای مختلف گردشگری به شکل گام به گام در یک سال آینده در سمنان اجرا خواهد شد.
وی، بازاریابی محتوا را مهمترین بخش این برنامه دانست و اظهار داشت: در جامعه امروز، مکانی که اثری از آن در فضای مجازی نباشد، گویا وجود خارجی ندارد.
وی افزود: تولید محتوای دیجیتال حوزه گردشگری طبق برنامهای یک ساله در انواع قالب های رسانه ای ارائه خواهد شد و محتوای متنی، عکس، ویدیو، پویانمایی، فایلهای صوتی و نقشههای دیجیتال در این برنامه قرار گرفته است.
ناظم رضوی گفت: در همین راستا همکاری برای تولید کتابچه دیجیتال و تولید نقشه جامع و گویای گردشگری شهر سمنان با یکی از آژانسهای مسافرتی اجرا شد که به زودی در اختیار گردشگران قرار میگیرد.
شهردار سمنان خاطرنشان کرد: استفاده از فناوریهای نوظهور از تصاویر ۳۶۰ درجه، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و بازیسازی مجازی، به عنوان ابزارهایی برای بهبود تجربه مخاطب از شهر است که در این برنامه جامع لحاظ شده است.
وی همچنین با اشاره به نقش پر رنگ شبکههای اجتماعی برای معرفی جاذبههای گردشگری، بر لزوم حضور پر رنگ، مداوم و بابرنامه در این عرصه تاکید کرد و نقش شهرداری را در این زمینه جهت دهی مدیریت این فضا دانست.
وی اظهار داشت: استفاده از نقش بازاریابیهای دیجیتالی در حوزه گردشگری در این فضا از برنامههای مد نظر است تا به طور مداوم شهر سمنان را در ویترین نگاه مخاطبان سفر قرار دهیم.
ناظم رضوی، همراستا بودن فعالیتهای زیرساختی و تبلیغاتی شهر سمنان را موثرترین راهکار برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری معرفی کرد.
شهردار سمنان گفت: با توجه به همسویی مناسب بین بخش های دولتی و آمادهسازی بستر برای ورود بخش خصوصی به منظور توسعه شهر سمنان، برای تحول گردشگری این شهر چشم انداز روشنی قابل پیش بینی است.
در شهر ۲۰۰ هزار نفری سمنان حدود ۳۵۷ هکتار بافت تاریخی وجود دارد و با توجه به وجود باغ و امامزادگان در نقاط مختلف، سمنان ظرفیت قابل توجهی برای توسعه در حوزه های مختلف گردشگری طبیعی، تاریخی و معنوی دارد.
۹۸۹۱/۶۱۰۳