بندرعباس- ایرنا- ۸ هزار و ۲۴۶ دانش آموز هرمزگانی در مدارس کانکسی و کپری که بیشتر در دورافتاده ترین نقاط استان هرمزگان واقع است، درس می‌خوانند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیر مدارس هرمزگان گفت: این استان هم اکنون دارای ۶۱ مدرسه کانکسی و ۱۴ مدرسه کپری است.

نوید احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین ۶۵۰ مدرسه غیراستاندارد وتخریبی درهرمزگان وجود دارد که ازاین تعداد ۲۲۰ مدرسه به‌طور کامل تخریبی و ۴۳۰ مدرسه هم نیاز به مقام سازی است.

وی بیان داشت: امسال یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی و ۶۱۰ میلیارد ریال نیز تعهد خیران مدرسه ساز برای مقام سازی و تکمیل مدارس هرمزگان هزینه می‌شود.

این مسوول یادآورشد: طبق دستور استاندار هرمزگان و تفاهم نام ایجاد شده با صنایع، خیران ونوسازی مدارس ساخت ۲۰۰ مدرسه دراستان از سال گذشته دردستور کار قرارگرفت که تاکنون عملیات اجرایی۱۲۰ فضای آموزشی آغاز شده است.

احمدی ادامه داد: درهفته دولت نیز ۷۲ مدرسه درقالب ۲۷۳ کلاس درس و۳۷ هزار مترمربع با اعتبار ۵۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نوسازی و مشارکت خیران به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: طبق هدف تعیین شده قرار است تا افق ۱۴۰۰ با کمک خیران تعداد مدرسه‌های تخریبی وغیراستاندارد درهرمزگان را به صفر برسانیم.

۷۱۹۵/۶۰۴۸