تهران- ایرنا- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای تامین ایمنی خط ۷ مترو بیش از یک هزار میلیارد تومان هزینه شد که این رقم نشان می‌دهد چقدر این خط مشکل داشت و چه حجمی از کار تجهیزاتی و فنی را برای آن انجام دادیم.

محسن پورسیدآقایی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم انجام تست گرم بخش شرقی خط ۷ مترو تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که برخی از اعضای شورای شهر تهران مدعی بودند این خط همچنان ناایمن است اظهارداشت: در حال حاضر این خط برای سرفاصله حرکت بالای ۱۰ دقیقه مشکلی ندارد اما اگر بخواهیم آن زمان را کاهش دهیم حتما باید هواکش‌های جدیدی نیز در خط ۷ نصب شود.

وی افزود: به‌دلیل ناایمن بودن مجبور شدیم ۴۱۰ متر از خط ۷ را جمع و دوباره بازسازی کنیم؛ در سیستم سیگنالینگ و پست برق این خط نیز اقداماتی انجام و همچنین پمپ تخلیه آب و هواکش‌های جدیدی در آن نصب شد.

معاون شهردار تهران همچنین با انتقاد از اظهارات برخی افراد غیرکارشناس درباره ایمنی این خط افزود: ایمنی خط ۷ مترو تهران یک موضوع کامل فنی است و افراد اهل فن باید در این زمینه اظهارنظر کنند چراکه اعتقاد داریم ارائه خدمت به مردم یک وظیفه است و به دنبال کار سیاسی نیستیم.

به گفته پورسیدآقایی تمامی اقدامات تجهیزاتی و فنی در این خط انجام شده است و ۲ ایستگاه میدان محمدیه و بسیج تا روزهای آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این تست گرم سیستم برق‌رسانی و سیگنالینگ خط ۷ مترو با موفقیت انجام شد و همچنین تست بخش تهویه هوای ایستگاه‌ها نیز موفقیت‌آمیز بود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه سیستم تهویه هوا با کمک مهندسان داخلی و با ابتکار خلاقانه انجام شده اظهارداشت:‌ خط ۷ از نظر سیستم تهویه هوا یکی از مجهزترین خطوط مترو تهران است که در آن بیش از ۷۰ درصد در مصرف آب جلوگیری می‌کند.

به گفته وی مدیریت شهری تلاش دارد سیستم تهویه سایر خطوط نیز مجهز و به‌روز شود.

پورسیدآقایی یادآورشد: پس از اعمال تحریم در سیستم سیگنالینگ مشکلی داشتیم و مهندسان طرف خارجی حاضر با همکاری نبودند که به همت و دانش فنی کارشناسان فنی دانشگاهی ایرانی سیستم سیگنالینگ خط ۷ با موفقیت به سرانجام رسید.

هر ماه یک ایستگاه افتتاح می‌شود

وی با بیان اینکه قرار شده هر ماه یک ایستگاه تا پایان سال در خط ۷ مترو تهران افتتاح شود گفت: تلاش داریم پس از افتتاح ایستگاه های میدان محمدیه و بسیج در مهرماه ایستگاه مولوی را نیز در این خط وارد مدار کنیم و تا پایان سال ۶ ایستگاه دیگر در این خط افتتاح می‌شود.

پورسیدآقایی تصریح کرد: در شرکت واگن‌سازی تهران ۱۰ رام قطار در حال مونتاژ است که تعداد چهار رام همزمان با افتتاح ایستگاه های میدان محمدیه و بسیج مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و در ادامه نیز با افتتاح هر ایستگاه در خط ۷ یک رام قطار وارد ناوگان این خط می‌شود.

وی با بیان اینکه ناوگان مترو تهران با کمبود واگن مواجه است خاطرنشان کرد: با همکاری دولت امیدواریم مشکل کمبود واگن در ناوگان مترو تهران مرتفع شود.

به گزارش ایرنا خط ۷ مترو تهران به طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان های مولوی، هلال احمر، قزوین، شهید نواب صفوی، آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

تهرام/۷۲۴۳/ ۱۰۰۸