سمنان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: نیت واقفان را باید به سمت نیازهای روز جامعه به منظور رفع مشکلات مردم هدایت کرد.

حبیب الله خجسته‌پور روز چهارشنبه در آیین معرفی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در امامزاده یحیی(ع) بیان کرد: وجود وقف‌هایی متناسب با نیاز روز مردم استان یکی از اولویت‌هایی است که می‌تواند در رفع مشکلات و معضلات مردم، دولت را یاری کند.

وی با اشاره به اینکه مردم خیرخواه و نیک اندیش در کشور کم نیستند، بیان کرد: نیاز است نیت‌های خیرخواهانه وقفی مردم را به سمت نیازهای روز جامعه هدایت کرد که شناسایی این نیازها گام نخستی است که باید مسئولان مربوطه به آن توجه کنند.

خجسته پور، اشتغالزایی را یکی از مهمترین نیازهای جامعه امروز خواند و افزود: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز از ظرفیت بسیار ارزشمند واقفان می‌توان استفاده کرد.

وی بر ارائه مشاوره به واقفان در استان سمنان تاکید کرد و گفت: کارشناسان امر باید به نیکوکاران و خیرانی که قصد وقف اموال خود را دارند مشاوره‌ و راهنمایی‌های لازم را ارائه کنند تا نیت آن‌ها متناسب با نیاز روز مردم باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، بر نیازسنجی دقیق توسط مسئولان اوقاف و امور خیریه تاکید و بیان کرد: نیاز هر استان در موضوع های مختلف باید شناسایی شود تا بازنگری در نیت های خیرخواهانه واقفان به شکل صحیح و کارشناسای صورت پذیرد.

در این آیین از تلاش های حجت الاسلام عبدالله واحدی قدردانی و حجت الاسلام اسماعیل تدینی به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان معرفی شد.

استان سمنان پنج هزار و ۳۸۴ موقوفه شامل چهار هزار و ۴۱۶ مورد متصرفی و ۹۶۳ موقوفه غیرمتصرفی دارد.

۹۸۹۱/۶۱۰۳