تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: امروز بخش قابل توجهی از نیروهای فعال و جوان در روستاها و مناطق عشایری فعال هستند که باید از این ظرفیت‌ها در راستای رشد و توسعه اقتصادی استفاده کرد.

«بهمن حسین‌زاده» امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه توانمندیهای روستایی و عشایر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افزود: روستاها و شهرها به واسطه توسعه ارتباطات، دریافت خدمات و کالاهای گوناگون با یکدیگر ارتباط نزدیک هستند؛ همچنین ظرفیت‌های زیادی در روستاها وجود دارد که در صورت ورود سرمایه‌گذار می‌توان در آن مناطق نسبت به ایجاد صنایع کوچک و بزرگ و صنایع تبدیلی اقدام کرد.

وی گفت: روستاها در شکل‌گیری فعالیت‌ها و سازمان‌بندی خاص تولید باید رو به جلو حرکت کنند و اهمیت و جایگاه نیازهای اقتصادی و اجتماعی روستاها جدی گرفته شود.

حسین زاده خاطرنشان کرد: این هدف جز با کاستن از مشکلات جامعه روستایی و عشایری از طریق چاره‌اندیشی برای رفع موانع تولید در روستاها با رویکرد صادرات محور و ایجاد اشتغال محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امروز بخش قابل توجهی از نیروهای فعال و جوان در روستاها و مناطق عشایری حضور دارند، ادامه داد: افزایش کارایی و نمایش ظرفیت‌ها و استعدادها، تجارب موفق و الگوها از مهمترین رویکرد های چهارمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر است که امیدواریم با حضور استارتاپ‌های موفق و کسب و کارهایی که در حوزه روستایی فعالیت می‌کنند و تبادل تجربه و توانمندی‌ها، زمینه تولید و اشتغال بیشتر فراهم شود.

حسین زاده با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۱۴ سرفصل با رویکرد طرح‌ها و پروژههای موفق تولیدی و اشتغالزا، بازاریابی و تجاری سازی تولیدات روستایی برگزار می شود، افزود: سالن کسب وکارهای آینده روستا، ایل نمادین، موسسه‌های مالی و نهادهای عمومی غیردولتی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، خیریه‌ها و گروه‌های جهادی، اجرای زنده بازی‌های بومی و محلی، دهکده جهانی، کودک و روستا، سالن اجرای مراسم و سفره‌خانه و چایخانه سنتی از جمله بخش های این نمایشگاه است.

به گزارش ایرنا، چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر با شعار «روستای ایرانی- کالای ایرانی» در سال «رونق تولید» با مشارکت استانداری‌های سراسر کشور و توجه به اقتصاد مقاومتی در ۱۰ سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران به وسعت ۲۶ هزار متر مربع و ۱۴ هزار متر مربع فضای باز از امروز تا روز یکشنبه ۲۷ مرداد آماده بازدید علاقمندان است.