یزد - ایرنا - استاندار یزد به اتفاق نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، مهریز، بافق، بهاباد و خاتم در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی ، مدیرکل حوزه استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی  شهید صدوقی یزد در سفر یکروزه به ابرکوه مسایل و مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان را بررسی کردند.

محمدعلی طالبی روز پنجشنبه از روند طرح توسعه بیمارستان خاتم النبیاه (ص) ابرکوه بازدید و در  عیادت تعدادی از بیماران در جریان نحوه خدمات رسانی به بیماران قرار گرفت .

وی ، در بازدید از بیمارستان خاتم النبیاه (ص) ابرکوه و مرکز بهداشتی بخش بهمن که امامان جمعه ابرکوه و مهردشت ، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی نیز حضور داشتند، گفت: رفع مشکلات بهداشتی درمانی شهرستان ابرکوه از زمان مسئولیت به عنوان معاون سیاسی استانداری تاکنون دغدغه من بوده است .

وی سپس در نشست کار گروه توسعه شهرستان ابرکوه ، با تاکید بر خدمت رسانی بهینه به شهروندان، گفت: با همه کاستی ها و مشکلاتی که وجود دارد، اقدامات خوبی برای ارائه خدمات مناسب بهداشتی و درمانی انجام شده است.

طالبی فعالیت هایی که در طرح توسعه بیمارستان ابرکوه انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و افزود: آنچه که در نشست های قبلی برای بیمارستان ابرکوه در زمینه تجهیز، تامین سی تی اسکن و تامین پزشک مورد نیاز  مصوب شده و هنوز محقق نشده باید با جدیت پیگیری شود و مصوباتی جدیدی نیز که مستلزم تخصیص اعتبار است، پیگیری می شود.

استاندار یزد اضافه کرد: برای نیازهای بیمارستان ابرکوه بخشی از اعتبارات از محل دانشگاه علوم پزشکی تامین و بخشی هم از اعتبارات استانی و سایر موارد در سفر آتی وزیر بهداشت به استان پیگیری می شود و از این طریق برای رفع مسایل ومشکلات بهداشتی و درمانی ابرکوه اقدام خواهد شد .

طالبی خاطر نشان کرد : از محل اعتبارات تملک دارایی استانی نیز برای بخش بهداشت و درمان ابرکوه تخصیص اعتبار خواهد شد.

وی با قدردانی از شهردار ابرکوه برای مشارکت در محوطه سازی بیمارستان ابرکوه خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به طور جد پیگر رفع مسایل و مشکلات بهداشتی ودرمانی ابرکوه باشند.  

استاندار یزد در این نشست به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ، با لوح سپاس از ایثار ماشاالله کارگر آزاده و کارمند فرمانداری ابرکوه تجلیل کرد.

محمدرضا صباغیان نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بافق، خاتم، مهریز و بهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مسئولان برای رفع مسایل و مشکلات درمانی ابرکوه که از مطالبات به حق مردم است، تلاش مصاعف داشته باشند و اگر نیاز به مکاتباتی با وزارت بهداشت باشد، از طریق نمایندگان مردم پیگیری می شود.

فرماندار ابرکوه نیز گفت: این شهرستان هنوز در عرصه بهداشت خصوصا در بخش درمان مشکلات زیادی دارد که پاسخگوی نیازهای شهروندان این منطقه کمتر توسعه یافته استان نیست.

محمد کاظمی‌نسب افزود: باید با تلاش جمعی سطح خدمات درمانی ارتقاء پیدا کند تا از تعداد مراجعان شهروندان ابرکوهی به مراکز درمانی مرکز استان و سایر شهرستان‌ها کاسته شود. 

رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) ابرکوه در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون بیمارستان ۵۴ تختخوابی ابرکوه دارای ۱۱پزشک متخصص و عمومی شامل جراحی عمومی، داخلی، بیهوشی، قلب‌ و عروق، زنان و زایمان، اطفال و رادیولوژی است و پزشک پاتولوژی ندارد .

دکتر محمد علی شیخی افزود: تاکنون برای طرح توسعه بیمارستان بیش از ۱۴۷ میلیارد ریال هزینه شده و به ۶۰ تا ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز این مرکز درمانی نیاز است. 

شهرستان ابرکوه یک بیمارستان، پنج مرکز بهداشتی ، ۳۴ پایگاه سلامت جامعه ، یک باب آزمایشگاه مرکزی ، ۲ مرکز اورژانس جاده ای و یک اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ دارد. 

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد. 

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/