سنندج - ایرنا - سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان از تخصیص ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته استان خبر داد.

ابراهیم شریف پور در سیزدهمین جلسه تسهیلات اشتغالزایی روستایی این استان اظهار داشت: سهم استان در سال جاری از تسهیلات تفاهم نامه بانک سینا، وزارت کشور و بنیاد علوی ۲۴۰ میلیارد ریال است که لازم است دستگاه های اجرایی در کمترین زمان نسبت به معرفی طرح های واجد شرایط به بانک ها اقدام کنند.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان اضافه کرد: برای ۱۱ طرح در دست بررسی حدود ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود که از محل آن برای ۷۴ نفر به صورت مستقیم  شغل ایجاد می شود.

شریف پور در ادامه سقف تسهیلات برای هر طرح را ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این تسهیلات در چارچوب تفاهم نامه بین بنیاد مستضعفان و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و با عاملیت بانک سینا پرداخت می شود.

وی یادآور شد: در سال گذشته نیز ۲۵۰ میلیارد ریال از محل همین تفاهم نامه به طرح های اشتغالزای روستایی و مناطق محروم  تسهیلات تعلق گرفته است.

۳۰۳۴/۹۱۰۲