رشت - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری جشن های ویژه میلاد امام هادی علیه السلام در ۲۲۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام ستار علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشن های ویژه میلاد امام هادی (ع) شامگاه گذشته در شب میلاد آن امام در تعدادی از امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان برگزار شد و امروز نیز در امام زادگان دیگر در حال برگزاری است.

وی قرائت زیارت جامعه کبیره در شب میلاد امام هادی و مدیحه سرایی مداحان برجسته استانی و کشوری را از جمله ویژه برنامه های این جشن عنوان و اظهار داشت: دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت با حضور در این جشن سالروز میلاد امام هادی (ع) را گرامی داشتند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ساده زیستی، دانش، آگاهی از اسرار، مهربانی، بخشش و احترام به اهل دانش  را از ویژگی های اخلاقی امام هادی (ع) نام برد و خاطر نشان کرد: امام هادی علیه السلام نمونه ای از انسان کامل بود.

برنامه های دهه ولایت و امامت اوقاف و امور خیریه نیز از بیستم مردادماه جاری با هدف تبلیغ پیام غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت در ۲۷۰ بقعه متبرکه و امام زادگان استان گیلان با عنوان ولایت علوی اکمال دین نبوی آغاز شده و تا عید سعید غدیر ادامه دارد.

جشن های دهه ولایت و امامت به مدت ۱۰ روز در امام زادگان و بقاع متبرکه ادامه دارد.

امروز بیست و ششم مرداد ماه پانزدهم ذی الحجه سالروز ولادت حضرت امام علی النقی هادی علیه السلام است.

استان گیلان دارای افزون بر ۹۴۰ بقعه متبرکه است.

۷۲۸۶/۲۰۰۷/