محسن محمدزاده یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: طبق هدفگذاری صورت گرفته باید ۳۰ درصد ظرفیت آموزش عالی کشور در راستای ماموریت تربیت نیروی ماهر، آچار به دست و دانشآموختگان مهارتی اختصاص یابد اما هنوز فاصله زیادی تا تحقق این هدف مانده است.
وی با بیان اینکه ماموریت دانشگاه علمی و کاربردی تربیت نیرو به صورت عملی است، افزود: دانش آموختگان این مرکز آموزش عالی حتی در حین تحصیل نیز اشتغال دارند.
فعالیت ۱۶ مرکز علمی و کاربردی متوقف شد
وی با بیان اینکه فعالیت ۱۶ مرکز سطح چهار این دانشگاه از مهر امسال متوقف می شود، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ۵۱۸ مرکز علمی و کاربردی در کشور فعال خواهند بود و به جذب دانشجو خواهند پرداخت.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی و کاربردی بر لزوم رده بندی مراکز این دانشگاه تاکید کرد و گفت: این امر سال ها راکد مانده بود اما در ۲ سال گذشته این امر ساماندهی و عملیاتی شد.
محمدزاده افزود: متاسفانه حتی برخی از مراکز رها شده بودند اما تمامی این دانشکده ها شناسایی و مورد ارزشیابی قرار گرفته و بر اساس ۱۷۹ شاخص سنجیده شدند.
وی با بیان اینکه مراکز علمی و کاربردی در چهار رتبه درجه بندی شدند، افزود: در سال ۹۷ هیچ مرکز نمره ۷۵ تا ۱۰۰ را کسب نکرد به این علت مرکز سطح یک در کشور وجود نداشت و تنها ۲۰ مرکز سطح ۲ شناخته شدند.
محمدزاده گفت: پارسال برخی از مراکز در راستای ارتقای شاخص های خود تلاش کردند و در سال جاری ۲۳۰ مرکز در سطح کشور سطح خود را به دانشگاه علمی کاربردی درجه ۲ ارتقا دادند و مابقی نیز درجه سه و چهار هستند.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: فعالیت مراکز درجه چهار در صورت تلاش نکردن برای ارتقای شاخص ها به طور موقت متوقف خواهد شد، این به معنای منحل شدن دانشگاه نیست بلکه به آنان فرصت برای کار و کیفی سازی داده می شود.
محمدزاده اظهار داشت: با تلاش انجام شده در سال تحصیلی جاری هم اکنون ۱۰ مرکز در سطح کشور و ۲۶ مرکز در سطوح استانی برتر شناخته شده اند.
۳۵۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش علمی و کابردی تحصیل می کنند که تا پایان برنامه ششم این تعداد باید به ۷۰۰ هزار نفر برسند.
۳۰۰۷/۵۱۳۲