تهران- ایرنا- رییس فدراسیون فوتبال ایران گفت: هر ورزشگاهی که برای لیگ نوزدهم استانداردهای لازم را ندارد باید کامل شود در غیر این صورت مجوز میزبانی برای آن صادر نمی شود.

«مهدی تاج» امروز (چهارشنبه) در نشست هم اندیشی مدیران فوتبال و ورزش با صدا و سیما برای آغاز لیگ برتر فوتبال ایران افزود: کارهای بسیار خوبی در همه ورزشگاه‌های کشور برای رسیدن به سطحی از استانداردهای لازم انجام ‌شده و وضعیت آنها نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است اما اگر سازمان لیگ ‌به این نتیجه رسید که ورزشگاهی آماده نیست باید آن باشگاه، ورزشگاه دیگری را برای میزبانی معرفی کند.

وی گفت: اتفاقاتی در لیگ گذشته رخ داد تا سبب شود برای دوره جدید لیگ برتر الزاماتی را در نظر بگیریم. زیرا هدف رسیدن ورزشگاه‌ها به آمادگی کامل امنیتی و زیر ساخت مناسب بود. البته حوزه امنیت شرایط خاص خود را دارد که مسئولان امنیتی در این ارتباط توضیح دادند. اما در مورد تجهیز ورزشگاه‌ها هم شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و بخش های مختلفی که مسئولیت این کار را بر عهده دارند، در حال انجام وظیفه هستند.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: آنچه که بر عهده فدراسیون فوتبال است، هماهنگی بین نهادهای مجری است تا بتوانیم لیگ را مطلوب برگزار کنیم. از جمله شرایطی که فدراسیون فوتبال اعلام کرد تهیه بلیت الکترونیکی بود زیرا  معتقدیم‌ همه باید از فوتبال لذت ببرند و یک فضای دوست داشتنی برای ورزش مهیا شود.

تاج افزود: بلیت الکترونیکی باید بیرون ورزشگاه‌ها خریداری شود. هر هوادار یا تماشاگری می‌تواند در یک فرصت مناسب بلیت خریداری کند و در زمان مقرر در محل برگزاری مسابقه حاضر شود. نه اینکه مجبور شود چند ساعت زودتر به ورزشگاه آمده تا این کلافگی در نوع رفتار او تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: موضوع دوم همراه داشتن کارت ملی برای فروش بلیت است تا تعداد دقیق تماشاگران مشخص شود و تماشاگر در زمان مقرر بر روی صندلی خود بنشیند.

رییس فدراسیون فوتبال در خصوص روند آماده سازی ورزشگاه آزادی نیز گفت: صندلی گذاری‌ها انجام شده و طبقه اول آماده است. اما طبقه دوم به گیت متصل نیست و هنوز اجازه فروش بلیت ندارد. با این حال مطمئن هستیم همه ورزشگاه‌ها در شرایط خوبی قرار دارند و وضعیت آنها نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.