مهاباد- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: شهروندان از ثبت نام و همراهی تورهای تفریحی و طبیعت‌گردی بدون مجوز خودداری کنند.

قرنی مصطفی‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس گزارش‌های دریافتی برخی افراد سودجو بدون داشتن صلاحیت لازم و مجوز قانونی به صورت شخصی در فضای مجازی در حال ثبت‌نام و اجرای تورهای تفریحی و طبیعت‌گردی هستند.

وی ادامه داد: این افراد با سوء استفاده از واژه کوهنوردی بستر لازم برای فریب خانواده‌ها و بهانه‌ای برای رسیدن به اهداف مادی و هنجارشکنی دور از عرف جامعه را انجام می‌دهند که لازم است شهروندان نسبت به این تورها تمام جوانب امر را مدنظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی این شهرستان ضمن هشدار به افراد سودجو و خاطی در صورت ادامه این برنامه‌ها از طریق مراجع قانونی با افراد مرتبط برخورد قاطع خواهد داشت.

وی همچنین از خانواده‌ و والدین کوهنوردان درخواست کرد تا نسبت به معاشرت اعضای خانواده با این گونه افراد و تورهای بدون مجوز جلوگیری کنند.

مصطفی پور اظهار داشت: شهروندان می‌توانند در مورد تورهای دارای صلاحیت و مجوز را از طریق مراجعه و یا تماس با شماره‌ تلفن‌های ۰۴۴۴۲۲۲۳۷۳۶ - ۰۴۴۴۲۲۲۵۳۵۳ اداره ورزش و جوانان و شماره‌های ۰۴۴۴۲۲۲۵۳۵۴- ۰۹۱۴۱۴۲۰۱۹۷ هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی این شهرستان کسب اطلاع کنند.

هم‌اکنون ۸۰۰ ورزشکار عضو تیم‌های مختلف هیأت کوهنوردی این شهرستان هستند؛ کوهنوردی از رشته‌های محبوب ورزشی در بین شهروندان و به ویژه خانواده‌های مهابادی است.

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳