ساوه - ایرنا - مسابقه کشوری چالش آتش نشانان با مشارکت ۱۸ تیم از استان های کشور به میزبانی شهر ساوه و در پیست اسکیت مجتمع ورزشی امام علی (ع) این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار ساوه در آیین افتتاح این مسابقات که به اهتمام هیات ورزش های همگانی و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه تمهید شده است، گفت: این مسابقات باید توان فنی و تخصصی آتش نشانان برای شرایط وقوع بحران ها را افزایش دهد.

«علی میرزایی» اظهار داشت: امدادگران فعال در حوزه آتش نشانی همواره دغدغه نجات جان انسان ها را دارند و به دلیل اهمیت کار و جایگاهی که این افراد زحمتکش نزد مردم دارند، یک روز در تقویم ملی به نام آتش نشانی نامگذاری شده است.

وی با یادآوری حادثه ریزش ساختمان پلاسکو تهران، گفت: چنین حوادثی اوج خدمات و تلاش های آتش نشانان که با روحیه جهادی و تا مرز فدا کردن جان خودشان وارد میدان می شوند را نشان می دهد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه نیز اظهار داشت: در این رقابت ها که با ماهیت چالشی برگزار می شود، اقدامات عملیاتی آتش نشانان به صورت میدانی و با رویکرد ورزشی نمایش داده می شود.
«محمدرضا برزگر» اظهار کرد: در این رقابت آتش نشانان ۱۸ استان کشور شرکت دارند که در یک بخش چهار مرحله ای توان و آمادگی خود را ارائه خواهند کرد.

به گفته این مسئول، عبور از در ورودی و زدن ضربات پتک و بعد از آن عبور از موانع و رسیدن به سیبل نشانه یا آتش فرضی و اجرای عملیات مهار آتش سوزی که در نهایت با حمل مصدومان فرضی در متراژ ۲۰ متری و عبور از خط پایان از جمله آیتم های مسابقه چالش آتش نشانان در ساوه است.

۶۵۳۹/۳۰۷۵