به گزارش ایرنا، سعید رسولی روز شنبه در نشست با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: افتتاح طرح راهآهن اردبیل - میانه باعث حرکت مولد اقتصادی و ایجاد اشتغال میشود.
وی اظهار کرد: تکمیل پروژه راهآهن میانه - اردبیل و ادامه آن به پارسآباد پروژه مستقل دیگری برای کشور است و با توجه به توجیه اقتصادی که در مطالعه آن از لحاظ بار ریلی در حال پیشبینی است، ارتباطی با پروژه راهآهن آستارا ندارد.
او تشریح کرد: سیاستهای اقتصادی کشور و تاکید مقام معظم رهبری و رئیسجمهوری و نیز تحریمهای اقتصادی کشور، اتخاذ تصمیمهای جدیدی در ایجاد منفذهای متعدد برای مبادلات اقتصادی کشور شده است.
مسعود امامییگانه ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این نشست از ابلاغ پرداخت قسط دوم فاینانس راهآهن میانه - اردبیل خبر داد.
وی افزود: با صدور مجوزهای لازم و به لحاظ پیشرفت خوب پروژه راهآهن میانه - اردبیل، بانک مرکزی پرداخت قسط دوم اعتبارات تکمیل این پروژه مهم استان به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان را در قالب فاینانس ماده ۵۶ به بانک ملی کشور ابلاغ کرد.
او با بیان اینکه تکمیل پروژه راهآهن استان بعنوان مطالبه مردم و مسئولان استان در اولویت قرار گرفته، گفت: این پروژه در ۱۲ قطعه توسط ۱۰ پیمانکار در حال احداث بوده و تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
امامی از مطالعه احداث ایستگاه مسافری این پروژه در نزدیکی شهر اردبیل خبر داد و اضافه کرد: با تلاش و پیگیریهای انجام گرفته پروژه راهآهن میانه - اردبیل بر اساس زمانبندی مشخص تکمیل شده و به بهرهبرداری خواهد رسید.
عملیات اجرایی راهآهن میانه - اردبیل به طول ۱۷۳ کیلومتر در سال ۸۳ شروع شده و در این مدت بارها مردم استان وعدههای تحقق نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیدهاند، اما با تامین اعتبار این پروژه سخت توسط بانک ملی ایران، عملیات اجرایی این طرح شتاب گرفته است.
طرح راهآهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل درهای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر در دست اجرا است.
۶۰۱۶