تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اصلاح رویه‌ها در حوزه پرونده الکترونیک و نظام ارجاع از مهمترین مسائلی است که برای تحقق برنامه‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه سازمان تامین اجتماعی، مصطفی سالاری در مراسم بزرگداشت روز پزشک و داروساز و تقدیر از پزشکان و داروسازان نمونه سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: پزشکان و داروسازان به صورت مستقیم و در زمان سختی و دردمندی به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند که داشتن چنین موقعیتی، افتخاری ارزشمند است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تبریک روز پزشک و روز داروساز و تأکید بر اهمیت فراوان خدمات جامعه پزشکی، گفت: نیمی از جمعیت کشور مخاطبان حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی هستند و خدمات درمانی از جمله خدماتی است که بیمه شدگان و جامعه تحت پوشش از ابتدا و در تمام دوران ارتباط با سازمان تأمین اجتماعی، از آن بهره‌مند هستند و به همین جهت خدمات درمانی معرفی کننده سازمان تأمین اجتماعی به جامعه است.
وی با بیان اینکه مهمترین کار سازمان تامین اجتماعی رفع مشکل پرداختهای بخش درمان است، گفت: ماهانه ۹۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در این بخش داریم در حالی که درآمدمان ۸۲۰۰ میلیارد تومان است و کسری هزار میلیارد تومانی را باید به روش های مختلف حل کنیم.
سالاری افزود: علاوه بر وصول حق بیمه با دریافت مطالبات از دولت و مجموعه دیگری از این اقدامات، وضعیت بهبود خواهد یافت و می توان پرداختی ها را به روز کرد و اعتبار دفترچه های بیمه را ارتقا داد و خدمات مناسبتری به جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی ارائه داد.
سالاری با بیان اینکه فضای همکاری با سایر ارگان های ذیربط از جمله وزارت بهداشت آماده است، گفت: در این راستا پرونده الکترونیک و پیشگیری از هزینه های غیر ضروری با جدیت دنبال می شود و پزشکان در این حوزه می‌توانند نهایت همکاری را داشته باشند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه پزشکان مداوا کننده درد مردم هستند، افزود: امیدواریم مسیری را طی کنیم که تعهداتمان نسبت به جامعه پزشکی به خوبی ایفا شود.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی: هشت هزار پزشک از رشته های مختلف در مراکز تامین اجتماعی در حال خدمت هستند
مهدی درخشان معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این برنامه ضمن تبریک سالروز بزرگداشت حکیم ابن سینا و ذکریای رازی به عنوان روز پزشک و داروساز، گفت: رفتار و عملکرد و منش پزشکان با این دو حکیم فرزانه محک زده می‌شود.
وی با اشاره به خلاصه‌ای از اقدامات انجام شده در حوزه درمان تامین اجتماعی، گفت: ۳۸۲ مرکز درمانی با بیش از ۱۰ هزار تخت به بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه می کند. طی سال گذشته ۱۴۳ میلیون مراجعه سرپایی داشته ایم و حدود ۹۷۸ هزار بستری در مراکز ملکی تامین اجتماعی انجام شده است.
درخشان ادامه داد: حدود ۸۰۰۰ پزشک از رشته های مختلف در بیمارستانها و مراکز تامین اجتماعی مشغول خدمت هستند.
وی گفت: استقرار سیستم نسخه الکترونیک در بخش درمان مستقیم تکمیل شده است و به دنبال اتصال این سیستم در همه مراکز تامین اجتماعی هستیم تا امکان کنترل های لازم در همه ابعاد فراهم شود.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در ۶ ماهه اول سال ۹۷ ، در ۷ گروه دارویی رقمی بالغ بر ۲۱۵ میلیارد ریال صرفه جویی انجام شده است. همچنین برای منطقی شدن مصرف آنتی بیوتیک های گرانقیمت برنامه ریزی خاصی انجام شده است.
وی با بیان اینکه ساماندهی اورژانس بیمارستان ها در حال پیگیری است و عملکردهای پزشکان با توجه به معیارهای علمی انجام می‌شود، گفت: ابلاغ گایدلاین ها و راهنماهای بالینی برای ۸۵ مورد انجام  شده و امکان لینک آن به HIS  کنترل های مختلف علمی قابل انجام است و صرفه جویی مالی خوبی خواهد داشت.
درخشان با اشاره به اینکه تولید کارنامه الکترونیک پزشکان از برنامه‌های درحال انجام است، افزود: خرید راهبردی اقلام پرمصرف پزشکی انجام شده است و صرفا در مصرف سرنگ، ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی در سال ۹۷ انجام شده لست.
وی اضافه کرد: با تعویض دستگاه های رادیولوژی از آنالوگ به دیجیتال نیز ۸۰ میلیارد ریال صرفه جویی از محل حذف خرید فیلم رادیولوژی داشته ایم.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: حضور و مشارکت پزشکان در تغییر رفتار با بیماران از مهمترین اولویت های سازمان در سال ۹۸ است.
وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته طرح خوشرویی را در خراسان رضوی برگزار کردیم، گفت: این طرح مبتنی بر مشارکت همکاران است و پزشکانی که این طرح‌ رو اجرا می‌کنند، قابل تقدیر هستند.