مهاباد- ایرنا- نمایش کمدی «افسانه ببر» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان با حضور علاقه‌مندان به هنر تئاتر در تالار سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد به روی صحنه رفت.

رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایش کمدی روایت سربازی است که در کشور چین به دلیل جنگ اتفاق افتاده به غاری پناه برده و با ببر و توله‌ای در آن مکان همزیست می‌شود که در نهایت ببر ماده جان سرباز را نجات می‌دهد.

امید خاکپور ادامه داد: نمایش افسانه ببر به نویسندگی « داریو فو» و ترجمه ابراهیم ابراهیمی و بازیگری پیمان بابائیان به روی صحنه رفت.

وی با بیان اینکه مدت زمان این نمایش ۷۰ دقیقه است، اضافه کرد: این نمایش کاری از گروه «اهورا» است که تا هفتم شهریورماه هر روز راس ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان به روی صحنه می‌رود.

وی اظهار داشت: این نمایش در دیگر شهرهای کردنشین آذربایجان‌غربی نیز در ماه جاری به نمایش گذاشته خواهد شد.

مهاباد با داشتن هنرمندان خلاقی در عرصه تئاتر همواره به عنوان یکی از قطب‌های مهم هنرهای نمایشی در آذربایجان‌غربی مطرح بوده است.

انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی هم‌اکنون در شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، پیرانشهر نقده، تکاب، مهاباد و بوکان فعالیت دارد؛ ۲۳ گروه نمایشی ثبت شده رسمی در آذربایجان‌غربی و ۱۰ انجمن هنرهای نمایشی در این استان وجود دارد که از این میان ارومیه با هشت گروه، خوی با پنج و مهاباد با چهار گروه به ترتیب بیشترین گروه‌های نمایشی را دارد.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/