تهران- ایرنا- هفته پایانی بازار نقل و انتقالات لیگ‌های بزرگ اروپا البته به غیر از لیگ برتر جزیره، آبستن حوادث و جابجایی‌های بزرگی خواهد بود به طوری که ارزش مجموع بلاتکلیفان این بازار به ۶۰۰ میلیون یورو می‌رسد.

۶ روز، ۱۴۴ ساعت و البته ۶۰۰ میلیون یورو در شرف جابجایی در بازار نقل و انتقالات اروپا است؛ این هفته آخرین مهلت فعالیت لیگ‌های معتبر قاره اروپا در بازار است البته به غیر از لیگ برتر انگلیس که پنجره آن بسته شده و تنها مجاز به فروش بازیکن است.

نام‌هایی که هنوز در انتظار وقوع اتفاقی خاص هستند عبارتند از : نیمار، رودریگو، پل پوگبا، کورآ، ماریانو، راکیتیچ...

دوشنبه هفته آینده درست راس ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه تکلیف همه روشن خواهد شد.

تا اینجای کار، باشگاه‌های اسپانیایی قدرت اقتصادی قابل توجهی از خود نشان داده و رئال مادرید صدرنشین ولخرج‌های تابستانی است؛ تیم پایتخت‌نشین اسپانیا تاکنون ۲۹۸ میلیون یورو هزینه کرده و پشت سر کهکشانی‌ها، رقیب سنتی‌شان یعنی بارسلونا قرار دارد که ۲۵۵ میلیون یورو خرج کرده است؛ اتلتیکو مادرید با هزینه ۲۴۳ میلیون یورویی در رتبه سوم جای دارد.

همتایان انگلیسی اختلاف چندانی ندارند؛ منچستر سیتی (۱۶۸ میلیون)، منچستریونایتد (۱۵۹)، آرسنال (۱۵۲) و استون ویلا (۱۴۸).

۲ تیم ولخرج سری‌آ ایتالیا را یوونتوس (۱۸۸ میلیون) و اینتر میلان (۱۳۸) تشکیل می‌دهند و این در حالی است که موناکو با ۱۲۳ میلیون یورو هزینه، ولخرج‌ترین باشگاه فرانسوی بوده است و پاری‌سن‌ژرمنی که به شدت تحت‌نظر حسابرسان کمیته قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا است، تنها ۸۰ میلیون یورو در بازار هزینه کرده است.

با این وجود همچنان مبلغ قابل توجهی برای ریخت و پاش در بازار اروپا وجود دارد؛ در واقع، غیرمنطقی نیست که بگوییم تا پیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی، چیزی بالغ بر ۶۰۰ میلیون یورو در شرف جابجایی در سرتاسر قاره سبز است.

پوگبا همچنان ارزشی معادل ۱۷۰ میلیون یورو در بازار دارد؛ نیمار هنوز در دستور کار باشگاه‌های رئال و بارسلونا قرار داشته و انتقال وی مبلغی مشابه پوگبا را به جریان خواهد انداخت.

رئال امیدوار است تا بابت فروش ماریانو ۲۰ میلیون یورو به دست آورد و هافبک کروات بارسا که در بازی این تیم مقابل رئال بتیس نیمکت‌نشین بود، انتظار می‌رود چیزی در حدود ۵۰ میلیون یورو به حساب باشگاه سرازیر کند؛ با در نظر گرفتن خروجی‌های احتمالی اتلتیکو یعنی رودریگو و کورآ (به ترتیب ۶۰ و ۵۰ میلیون یورو) مجموع ارزش بلاتکلیفان بازار به ۶۰۰ میلیون یورو خواهد رسید.