قم – ایرنا - رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اعزام سالانه هفت میلیون تن از هم‌وطنان به سفر زیارتی و معنوی راهیان نور، گفت: نیروی انتظامی به‌خوبی امنیت کاروان‌ها را تامین کرده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار بهمن کارگر در حاشیه نشست منطقه‌ای مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در قم اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد افراد کاروان‌های راهیان نور، جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال بودند و  از همکاری همه دستگاه‌های کشوری و لشکری در این رابطه قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: بحمدالله با حضور نیروی انتظامی چه در بخش ایمنی و چه در بخش امنیتی توفیق حاصل‌شده تا کمترین حادثه رانندگی را در بین کاروان‌های راهیان نور داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان این‌که در هفته دفاع مقدس،۵۰۰ برنامه اصلی در سراسر کشور برگزار می‌شود گفت: در طول این هفته، یک هزار و ۲۰۰ برنامه استانی و بیش از ۱۰ هزار برنامه اجرا خواهد شد.

کارگر با اشاره به این‌که شعار امسال هفته دفاع مقدس، «ما پیروزیم» خواهد بود، اضافه کرد: در این هفته بیش از ۲۰۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس رونمایی می‌شود و در حوزه‌های فضای مجازی و فیلم نیز برنامه‌های مناسبی در دستور کار قرار دارد.

سی و یکم شهریور تا ششم مهرماه به‌عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

وی همچنین بابیان این‌که قم پیشتاز دفاع مقدس و مهد انقلاب اسلامی است تاکید کرد: مراحل ساخت موزه دفاع مقدس انقلاب اسلامی در این استان رو به اتمام بوده و ان‌شاءالله در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد و از تلاش همه دستگاه‌های استان ازجمله شهرداری و نیروهای مسلح قدردانی می‌کنم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: چون شهر مقدس قم در طول سال زائران زیادی دارد بنابراین موزه دفاع مقدس در این شهر به‌عنوان یک موزه ملی محسوب می‌شود.

ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس قم به‌عنوان یکی از برکات و دستاوردهای سفر تاریخی سال ۸۹ رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم بود. این طرح که از سال ۹۲ روند اجرایی آن به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف‌شده بود در ماه‌های گذشته بار دیگر مراحل ساخت آن ادامه یافته است. 

بنای اصلی طرح درمساحتی به ابعاد هشت هزار مترمربع احداث می‌شود که درکل محوطه با مساحتی حدود ۳۰هکتار در اختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت، در این مکان فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته‌شده است. همچنین در این مجموعه بخش‌های دیگری ازجمله کتابخانه، آمفی‌تئاتر و سالن کنفرانس نیز راه‌اندازی می‌شود. 

نشست منطقه‌ای مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شامل استان‌های قم، کرمانشاه، کردستان، لرستان و مرکزی به میزبانی فرماندهی انتظامی قم برگزار شد.

۱۱۷۵ /