تهران- ایرنا- سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این که در حال حاضر این وزارتخانه با مشکلات و چالش های زیادی رو به روست و امیدواریم این مشکلات روندی کاهشی داشته باشد، گفت: انتخاب محسن حاجی میرزایی به عنوان وزیر پیشنهادی به تعاملات نظام تعلیم و تربیت با سایر دستگاه‌ها کمک می کند.

حسینی با اشاره به سوابق ۶ ساله حاجی میرزایی به عنوان دبیر هیات دولت، مشاور وزیر اموزش و پرورش و فعالیت در نهضت سوادآموزی، افزود: وزیر پیشنهادی ارتباط بسیار مناسبی با وزرا و اعضای هیات دولت دارد و این موضوع به تعاملات نظام تعلیم و تربیت با سایر دستگاه‌ها که در حال حاضر به شدت نیازمند آن هستیم، کمک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز دوشنبه چهارم شهریور در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی، حاجی میرزایی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد و جلسه رای اعتماد وی روز سه شنبه اینده در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شخصیت اخلاقی و ارزشی وزیرپیشنهادی گفت: حاجی میرزایی از سلامت نفس و زندگی سالمی برخوردار است و رئیس جمهوری با توجه به این مولفه ها، گزینه مناسبی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی کرده اند.
وی با بیان این که با تمام وجود برای ارتقا نظام آموزش و پرورش کشور حامی او هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش با مشکلات و چالش های زیادی رو به روست و امیدواریم این مشکلات روندی کاهشی داشته باشد.
حسینی در خصوص سوابق حاجی میرزایی نیز گفت: هرچند ایشان در ۶ سال گذشته در وزارت آموزش و پرورش به صورت مستقیم حضور نداشتند اما تجربه او به عنوان دبیر هیات دولت به دلیل این که در بطن مشکلات قرار داشته، بسیار مفید است.

به گفته حسینی، دبیر هیات دولت با توجه به نقش و جایگاهش درجریان همه مسائل کشور از جمله وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد.
وی  در ادامه به سوابق حاجی میرزایی به عنوان مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: معتقدیم وزیری که می خواهد در آموزش و پرورش خدمت کند علاوه بر این که باید از این وزارتخانه شناخت کافی داشته باشد باید ظرفیت های دیگر دولت را نیز بداند و این مزیتی است که می تواند به ارتقا وضعیت نظام تعلیم و تربیت در کشور کمک کند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به سوابق حاجی میرزایی در نهضت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: جذب بازماندگان از تحصیل از مولفه های مهم در کارنامه کاری او است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: او در سمت های مختلفی که منشا اثر بودند حاشیه ای نداشت و اطمینان داریم در این وزارت خانه نیز با همین نگاه عمیق و اصیلی که دارد بویژه به کار گیری همه ظرفیت های بیرونی و درونی نظام آموزش و پرورش تحت عنوان توسعه مشارکت ها را بتوانند با جدیت بیشتری پیگیری کنند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر نظام تعلیم و تربیت با چالش هایی همراه است که البته نمی توان آن را تنها مختص به کشورما دانست و در چنین فضایی ضروری است همه اجزا حاکمیت زمینه برای ارتقا آن را فراهم کنند.

وی ادامه داد : معتقدیم توسعه مشارکت به معنی به کارگیری همه ظرفیت‌های بخش خصوصی، دولتی و عمومی و ظرفیت های درونی راهکاری جدی برای توسعه آموزش و پرورش است.

حسینی در پایان گفت: همچنین تمرکززدایی از نظام آموزشی و تمرکز در مدرسه به  عنوان کانون اصلی نظام تعلیم وتربیت راه‌هایی است که هر کسی که سکان آموزش و پرورش را به دست می گیرد باید به آن صورت جدی مورد توجه قرار دهد.