همدان_ ایرنا_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان مسیر توسعه هر کشور و استانی را تنها از راه فرهنگ و هنر دانست و گفت: نوع نگاه به مقوله فرهنگ و هنر باید تغییر کند تا بتوانیم مسیر توسعه را طی کنیم.

احمدرضا احسانی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان همدان در ملایر، هنر را بهترین و برترین زبان انتقال پیام دانست و افزود: هنر چون زبانی نرم، خارج از آداب و معاشرت رسمی و به دور از خطابه است، تاثیرگذاری خود را به شکل های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه هنرمند تلاش می کند افکار و اندیشه خود را با خلق آثارش منتقل کند بیان کرد: به طور قطع در عقبه یک اثر هنری یک تفکر و اندیشه، تلاش و مطالعه قرار دارد و وقتی به تصویر کشیده می شود، اثرگذاری بالایی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان آموزش یک مفهوم و مقوله، بیان بخشی از دغدغه های جامعه پیرامون، به تصویر کشیدن دردمندی، آسیب و یا معضلی در جامعه را از دلایل خلق یک اثر هنری دانست و ادامه داد: هنرمند به طور قطع با این تفکر و اندیشه ها عجین شده است و چنانچه پشتوانه فکری، علمی و مطالعاتی قوی تر باشد، هنر تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

احسانی با تاکید بر اینکه رسالت و وظیفه هنرمندان زبان گویای مردم بودن است، برگزاری این جشنواره ها را محلی برای تبادل و تضارب آراء و اندیشه ها دانست و گفت: بدون شک در این تکاپو و کشمکش اندیشه ها با نوع نگاه، باورها و نگرش ها در عرصه هنری، نتیجه مفید و ارزشمندی به دست می آید.

وی تاکید کرد: امروز پیشرفت یک جامعه نیاز به زیرساخت های اصلی توسعه در عرصه های مختلف به ویژه فرهنگی و هنری دارد و اگر قرار است توسعه ای رخ دهد، این مسیر توسعه باید از فرهنگ و هنر آغاز شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در دوره جدید تلاش داریم با رویکرد توسعه همگام با سایر بخش ها پیش برویم که در این راه نیاز به همراهی اصحاب فرهنگ و هنر داریم.

احسانی با بیان اینکه توسعه فرهنگی مسیر را برای سایر بخش ها شتاب می بخشد ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر با وجود اقدامات و تلاش های فراوان، هنوز با هدف اصلی فاصله داریم، چراکه توسعه فرهنگی انتها ندارد.

وی گفت: به طور قطع با همراهی، همکاری و مشارکت مدیران و دستگاه های فرهنگی استان و شهرستان ها این راه هموارتر می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ایجاد شور و نشاط اجتماعی را اولویت دیگر در اجرای جشنواره ها برشمرد و افزود: وظیفه ما به عنوان متولی فرهنگ و هنر ایجاد شور و نشاط اجتماعی و خوب کردن حال روحی مردم است که این امر را با برنامه ریزی و توجه به ظرفیت ها باید اجرایی کنیم.

احسانی ادامه داد: در برنامه ریزی های جدید به دنبال ایجاد عدالت فرهنگی در کل استان هستیم و در قبال تمامی شهرستان ها در حوزه فرهنگ هنر مسئولیت داریم.

وی ملایر را دارای ویژگی های فرهنگی و هنری بالایی دانست و گفت: این شهرستان دیار نخبگان، فرهیختگان و دارای هنرمندان مطرح و درجه یک است و نگاه ما به ملایر و ظرفیت کار فرهنگی و هنری آن ویژه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: آمادگی داریم برنامه های بزرگ و فاخر فرهنگی را با مشارکت و همکاری مدیران در ملایر اجرا کنیم.

احسانی با بیان اینکه تمامی امکانات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در اختیار شهرستان ها قرار می دهیم و آماده مشارکت و همکاری با دستگاه های فرهنگی و مدیران هستیم افزود: مسیر پیشرفت و توسعه را باید با هم طی کنیم.

سی و یکمین جشنواره تئاتر استان همدان روز چهارشنبه با حضور هفت گروه نمایشی از همدان، بهار، تویسرکان، کبودراهنگ و ملایر به کار خود پایان داد.

این جشنواره از سوم تا ششم شهریور در شهرستان ملایر برگزار شد.

۷۵۲۸/۲۰۹۰