قزوین- ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید عدالت آموزشی به معنی فرصت برابر برای یادگیری و آموزش دانش آموزان مناطق محروم و برخوردار به شکل یکسان فراهم شود.

رضوان حکیم زاده روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی توانمندسازی مدیران، معاونان و مربیان پرورشی مدارس استان قزوین، افزود: عدالت آموزشی یعنی دسترسی برابر برای همه دانش‌آموزان فراهم شود تا یک دانش‌آموز در مناطق محروم به اندازه یک دانش آموز در مناطق برخوردار بدون هیچ کمبودی امکان یادگیری داشته باشد.
حکیم زاده با بیان اینکه عدالت آموزشی زمینه‌ساز عدالت اجتماعی و تحرک اجتماعی در کشور است، افزود: باید هر دانش‌آموزی که مدرسه می‌رود فرصت برابر برای یادگیری و موفقیت داشته باشد و عناصر چهارگانه کیفیت معلم، کیفیت همکلاسی‌ها، کیفیت منابع یادگیری و شرایط تراکم کلاس نیز برای یادگیری وی مهیا باشد.
وی اظهار داشت: عدالت آموزشی یعنی اینکه در مناطق محروم، دانش آموزان از همان امکانات آموزشی برخوردار باشند که یک دانش آموز در مرکز شهر برخوردار است.  
حکیم زاده افزود: دوران کودکی، زمان شکل گیری هویت کودکان امروز و مدیران فردای کشور است و به این موضوع در پژوهش‌های علمی و آموزه‌های دین مبین اسلام و آیات قرآن کریم اشاره شده است.  
معاون وزیر ادامه داد:مبانی اصلی تربیت در قرآن به دو شکل تقویت شکل و تقویت محتوایی تقسیم می‌شود و باید مربیان پرورشی مدارس بر اساس آن کار کنند.
۷۳۸۹*۶۱۰۱