تهران - ایرنا - قائم‌مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق در دست مردم دارد و به همین منظور خدمات میدانی باید تقویت شود.

"محمدحسن زدا" امروز چهارشنبه در همایش نمایندگان کارگزاری‌های رسمی سراسر کشور  در محل این سازمان افزود: همچنین سازمان ۱۳ هزار میلیارد تومان به مراکز طرف‌ قرارداد بدهی دارد؛ اما ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است که با تلاش های صورت گرفته، مطالبات سازمان از دولت اخذ می‌شود.
 قائم‌مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بودجه ۱۲۲ هزار میلیارد تومان سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۸، گفت: این بودجه در مقایسه با بودجه حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان دولت، جایگاه سازمان را نمایان می‌کند.
زدا اظهار داشت: ماهیانه ۶ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان پرداخت می‌شود، ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه بیمه بیکاری و یک هزار و ۵٠٠  میلیارد تومان نیز هزینه ارائه خدمات درمانی است.
وی میانگین درآمد سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۷ را به میزان ۶ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان برشمرد و افزود: امسال درآمد سازمان به طور میانگین حدود هشت هزار میلیارد تومان است و این افزایش درآمد علاوه بر تاثیر افزایش ۳۶ درصدی حقوق و دستمزد، ناشی از تلاش مجدانه همکاران سازمان تامین اجتماعی و کشف منابع جدید است.
وی در ادامه با بیان اینکه تفکر حاکم بر سازمان تامین ‌اجتماعی تقویت کارگزاری‌ها است، تصریح کرد: ضروری است با همفکری و بهره‌مندی از خرد جمعی، کارها و خدمات کارگزاری‌ها بهینه‌سازی شود. اکنون کارگزاری ها ۵٠ میلیون خدمت بیمه ای در سال دارند.
زدا افزود: حدود چهار  هزار نفر نیروی کار در کارگزاری‌ها وجود دارد و حدود ۵۰ میلیون عملیات بیمه‌ای در یک سال توسط کارگزاری‌ها انجام شده است.
قائم‌مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه به دنبال طرحی هستیم که وضعیت کارگزاری‌ها بهتر شود، گفت: این مراکز نباید از اینکه خدمات آی. تی سازمان گسترش می‌یابد نگران شوند؛ زیرا برخی از امور آنان خدمات میدانی است و به دنبال این هستیم که بازرسی از کارگاه‌های حقیقی و حقوقی ماهی یک‌بار انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: در نظر است سیستم متمرکز مستمری‌ها برای صدور حکم و سایر اقدامات گسترش یافته و کشوری شود؛ اکنون تنها پرداخت‌های مستمری‌ها متمرکز شده است. همچنین خدمات غیرحضوری سازمان نیز باید به طور کامل غیرحضوری شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد برای تکمیل امور خود نباشد.
قائم‌مقام سازمان تامین اجتماعی گفت: همچنین سازمان دارای ۵۵۰ شعبه، ۳۵۰ کارگزاری و ۳۰۰ شعبه اقماری است و بیش از هزار واحد بیمه‌ای و ۴۵۰ واحد درمانی دارمانی در سازمان تامین‌اجتماعی وجود دارد.
زدا با بیان اینکه در بخش درمان غیرمستقیم با ۴۶ هزار مرکز از پزشکان و مراکز درمانی، تشخیصی و داروخانه‌ها طرف قرارداد هستیم که برخی از این مراکز از سازمان طلب دارند، تصریح کرد: برای پرداخت مطالبات این مراکز از سازمان، برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده است.