تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۱

کیش - ایرنا- سند راهبردی و حقوقی توسعه منطقه آزاد کیش همزمان با پنجمین روز هفته دولت در آیینی با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، این اسناد راهبردی شامل اهداف کلی، برنامه‌های بلند مدت و میان مدت و عملیاتی است که با چشم انداز سه ساله ( ازسال 1398تا سال1400) برای توسعه همه جانبه منطقه آزاد کیش تدوین شده است.

 به گفته مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش سند راهبردی این منطقه با تکیه بر اسناد بالا دستی نظام، بازنگری  126سند مطالعات قبلی و بررسی برنامه های مناطق آزاد دنیا، طی76 جلسه کارشناسی و سه هزارو 219ساعت نفرکار کارشناسی تنظیم و تدوین شده است.

همچنین نگرش به توسعه متوازن، توجه به محیط بومی و تطبیق طرحهای توسعه ای با زیرساختهای محلی و جمعیتی و جامع نگری از ویژگیهای این برنامه راهبردی عنوان شده است. 

 در آیین رونمایی از اسناد راهبردی توسعه منطقه آزاد کیش که  عصر چهارشنبه با حضور معاونان و مدیران، مسئولان این منطقه و اصحاب رسانه در سالن خلیج فارس مرکزهمایش های کیش برگزار شد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از بخش های مختلف سازمان و شرکت های تابعه، به خاطر تعامل پویا و هماهنگی درجهت اهداف تعیین شده و ارتقاء کمی و کیفی خدمات در سازمان منطقه آزاد کیش قدردانی کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه فضای کاری در سازمان منطقه آزاد کیش برمحور صمیمت، تعامل و همدلی است گفت: درسایه این صمیمت و تعامل همگی ما ملزم به اجرای برنامه های راهبردی تدوین شده هستیم تا شاهد رخداد بزرگی در کیش به عنوان بخشی از سرزمین ایران اسلامی باشیم.

وی از کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش خواست با اجرای صحیح شیوه نامه های اداری که بسیاری از آنان در جهت تسهیل انجام امور و جلوگیری از کاغذ بازی های اداری، بازنگری و اصلاح شده است؛  زمینه را برای اجرای کامل برنامه های راهبردی سازمان در سال 1400 فراهم نمایند.

 همچنین مشاور رئیس جمهوی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد طی سخنانی رونمایی از دو سند «برنامه راهبردی سازمان منطقه آزاد کیش» و «نرم افزارهای حقوقی معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش» را مهمترین اقدام و ارزشمندترین راه به ثمر رسیده مجموعه همکاران و مدیران این سازمان دانست و گفت: این اسناد مهم ترین دستاورد سازمان منطقه آزاد کیش است که می تواند به عنوان یک «راهنمای عمل» ایفای نقش نماید. 
مرتضی بانک با ابراز امیدواری از اینکه این اسناد و مشابه این حرکت در سایر مناطق آزاد نیز اجرایی شود گفت: این برنامه ها و اسناد تغییر مسیر سازمان منطقه آزاد کیش به سمت و سوی تغییر و ارتقاء با تکیه بر نیروی انسانی ارزشمند و توانمند است. 

همچنین در این مراسم محمدرضا عبدی عضو و دبیر شورای مطالعات و تحقیقات سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به فعالیت  شورای مطالعات راهبردی منطقه آزاد کیش گفت: به منظور رصد و پایش تحقق اهداف کلان این منطقه، برنامه عملیاتی سال 1398 سازمان از طریق سامانه نرم‌افزاری هوشمند مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد. 

     امروز چهارشنبه همزمان با پنجمین روز از هفته دولت علاوه بر رونمایی از سند راهبردی توسعه منطقه آزاد کیش، بهره برداری از  5 طرح عمرانی گرشگری و خدماتی با حضور مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این جزیره آغاز شد.  

1339