شیراز- ایرنا- چند طرح عمرانی در حوزه‌های گازرسانی، برق‌رسانی، بهسازی معابر و راه و جاده روز پنجشنبه همزمان با ششمین روز هفته دولت در شهرستان‌ لامرد به بهره‌برداری رسید.

با حضور سید احمد احمدی زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس؛ طرح گازرسانی به روستاهای رکن‌آباد، بریو و خشت از توابع بخش اشکنان شهرستان لامرد با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

همچنین طرح آب‌رسانی به روستای کشکو با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح  برق رسانی اشکنان و نیز بهسازی روستای پاقلات این بخش به ترتیب با اعتبار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و ۸۱۰ میلیون تومان از جمله‌ طرح‌های مورد بهره‌برداری بوده است.

حسین شبانی‌نژاد فرماندار شهرستان  لامرد در حاشیه بهره‌برداری از طرح های هفته دولت گفت: هفته دولت در سال ۹۸ برای مردم شهرستان لامرد بسیار پربار بوده و تمام برنامه‌ریزی‌ها به سمتی هدایت شده   که بتوان از حداکثر اعتبارات جهت رسیدن به اهداف توسعه لامرد استفاده کرد.

شبانی‌نژاد گفت: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد اما تا سال جاری بیشتر روستاهای بخش مرکزی این شهرستان که در آن بیش از ۹۰ حلقه چاه گازی وجود دارد، از نعمت گاز محروم بوده‌اند اما به برکت نظام مقدس اسلامی و همت مردم و مسئولین، این مهم در هفته دولت سال جاری محقق شده است.

در سفر معاون استاندار فارس به لامرد همچنین دومین طرح تولیدی بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به بهره برداری رسید.

 کارخانه تولید انواع سنگ مصنوعی (سمنت پلاست) در زمینی به مساحت ۴ هزار ۵۰۰ مترمربع شامل ۵۰۰ مترمربع سالن سرپوشیده در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد قرار دارد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی  به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تکمیل شده و  بصورت رسمی افتتاح شد.

مدیر عامل این واحد تولیدی گفت : این کارخانه با اشتغال زایی برای حدود ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زمینه تولید انواع قطعات بتنی و سنگ مصنوعی، انواع کفپوش، نما، جدول، دور درختی، آبراه، پله فعالیت دارد.

فاطمی با تاکید برعزم مجموعه  برای گسترش فعالیت و  رویکرد صادرات محور این واحد افزود: بخشی  از محصولات تولیدی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شرکت‌های خصوصی جهت زیباسازی فضای شهری و عمومی مانند پیاده رو، پارک‌ها و معابر عمومی اختصاص می یابد و با توجه به بازاریابی صورت گرفته بخشی از تولیدات نیز  به بازارهای هدف کشورهای مجاور صادر می شود.

۱۷۴ روستا در استان فارس امسال در هفته دولت گاز رسانی شدند ، در مجموع برای پروژه‌های هفته دولت شرکت گاز استان فارس، سه هزار و ۱۹۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

همچنین یک شهر در هفته دولت در فارس گازرسانی شد و مجموع شهرهای بهره مند از گاز در این استان را به  ۱۰۹ شهر رساند ،  ۹۸ و چهار دهم درصد از خانوارهای شهری فارس از گاز استفاده می کنند.

دوم تا هشتم شهریور به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نامگذاری شده است.

الف - ب ۶۱۱۳