به گزارش ایرنا، « عبدالرضا پیرحسین لو » روز پنجشنبه در شورای اداری خمین افزود: نرخ باسوادی این شهرستان ۹۸ درصد است که یک درصد از نرخ استانی بیشتر است.
وی ادامه داد: سهمیه سوادآموزی امسال آموزش و پرورش خمین ۵۰۰ نفر است.
مدیرآوزش و پرورش خمین اظهار داشت: بیشترین نرخ بی سوادی شهرستان در مناطق حاشیه ای شهر نظیر فیروزآباد و روستاهایی است که از شهرهای اطراف مهاجر پذیر هستند.
پیرحسین لو گفت: سیاست سازمان سوادآموزی، مهارت آموزی از طریق ایجاد مراکز یادگیری محلی است.
فرماندار خمین نیز در این شورا گفت: افزایش کیفیت علمی و آموزشی باید محور تمام اقدامات آموزش و پرورش شهرستان قرار گیرد.
« احمد طهرانی » افزود: یکی از شاخص های توسعه علمی قبولی در کنکور است و ارایه گزارش تحلیلی از وضعیت قبولی دانش آموزان شهرستان در کنکور امسال و شناسایی نقاط ضعف ضروری است.
وی با اشاره به ادغام برخی مدارس و پایه های تحصیلی در خمین ادامه داد: اگر این طرح به افزایش کیفیت آموزشی دانش آموزان کمک می کند اجرایی می شود.
فرماندار خمین با اشاره به اهمیت سوادآموزی در این شهرستان گفت: شناسایی افراد بازمانده از تحصیل باید اولویت اقدامات آموزش و پرورش باشد چراکه نیاز است تمام افراد از امکانات و فضای آموزشی بهره مند شوند وافراد بازمانده از تحصیل زیبنده نظام اسلامی نیست.
طهرانی افزود: طرح روستا مرکز باید با رضایت والدین دانش آموزان ساکن در روستا و از مقطع متوسطه دوم در شهرستان آغاز شود و نتایج اجرای این طرح برای خانواده های دانش آموزان بیان شود.
۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در خمین تحصیل می کنند.
/۶۰۱۳/۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
خمین - ایرنا - مدیرآموزش و پرورش خمین گفت: این شهرستان بر اساس شاخص های شناسایی و جذب جمعیت بی سواد در جایگاه دوم سوادآموزی استان مرکزی قرار دارد.