اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مبارزه با فساد در کشور باید در اولویت کار ملت و قوای سه گانه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی » در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: امام حسین(ع) برای مقابله با فساد، امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و اکنون نیز مردم،قوه ضائیه، دولت، مجلس و نیروی انتظامی برای مقابله با فساد در کشور جدی باشند.

وی ادامه داد: دولت و مسئولان کشور باید در زمینه واگذاری کارخانجات و شرکت های دولتی که نمونه هایی از آنها امروز در استان مرکزی قابل مشاهده است، توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه اراک دهه اول ماه محرم را دهه امر معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: اصلاح جامعه بزرگترین امر به معروف و مبارزه با مفسدان داخلی، آمریکا، اسرائیل و منافقان نهی از منکر است.

آیت الله دری نجف آبادی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و هفته دولت یاد آور شد: سیره این شهیدان امروز برای رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی در کشور  باید الگوی دولتمردان قرار گیرد.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه ها باید با برنامه ریزی های عملیاتی  زمینه رفع مشکل شرکت هپکو و آذرآب اراک را فراهم کنند.

وی افزود: دولتمردان و مسئولان باید بدانند در برابر شهدا مسئول بوده و با الگو گیری از شهیدان رجایی و باهنر، خدمتگذاری صادق برای مردم، نظام و جامعه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اکنون که دشمنان ایرانی اسلامی با ایجاد جنگ اقتصادی و تحریم ها به دنبال فشار به ملت هستند باید مسئولان و مردم در کنار یکدیگر در برابر دشمنان ایستادگی کرده و به آنان نشان دهند مردم ما ملت حسینی(ع) بوده و با دفاع از آرمان های امام راحل(ره) و انقلاب زیر بار ظلم نمی روند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: ملت ایران اسلامی می توانند با استفاده از کالاهای داخلی، ضمن فعال سازی کارخانه ها و واحدهای تولیدی زمینه افزایش اشتغال، صادرات، ارز آوری و بی نیازی کشور به سایر کشورها را فراهم کنند.

وی ادامه داد: مسئولان کشور نیز برای بی نیازی کشور به سایر کشورها، مقابله با تحریم ها و خود اتکایی باید مراکز تحقیقاتی را فعال کرده و با تمام توان در حوزه های مختلف تولیدی و علمی تلاش کنند.

امام جمعه اراک با گرامیداشت روز پدافند هوایی گفت: پدافند هوایی از جمله افتخارات انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به شمار می رود.

وی ادامه داد: سامانه پدافند ارتفاع بلند از دیگر افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که می تواند کشور را در این زمینه به یکی از کشورهای قدرتمند منطقه تبدیل کند.

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری تجاوز رژیم اسرائیل به لبنان و سوریه گفت: پدافند هوایی جمهوری اسلامی باید همواره با رصد دشمنان، هرگونه تحرکات آنان را زیر نظر داشته باشد.

گرامیداشت شهدای دولت، شهدای ۱۷ شهریور و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی از دیگر محورهای نماز عبادی سیاسی روز جمعه اراک بود.

نماز عبادی سیاسی روز جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی برگزار می شود.

۱۹۵۵/۳۰۷۵