شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، تعداد تعاونی‌های این استان را ۴ هزار و ۸۰۰ تعاونی اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ تعاونی فعال و مابقی غیرفعال شده است.

حفیظ‌الله فاضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش ۲۵ درصدی تعاونی یکی از اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه است که این مهم تاکنون در سطح کلان ملی تنها ۶ درصد محقق شده است.

وی، افزایش تعداد تعاونی‌ها در این استان را بالاتر از میانگین کشوری عنوان کرد و گفت: با این وجود ، همچنان از اهداف برنامه ششم توسعه عقب هستیم و ضروری است تا در این خصوص فرهنگسازی و اقدامات تبلیغی بیشتری انجام گیرد.

فاضلی با تشریح برنامه‌های هفته تعاون امسال که از ۱۳ شهریور آغاز می‌شود، تصریح کرد: همزمان با این هفته ۵۸ طرح تعاونی در استان آغاز به کار می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این تعداد طرح تعاونی با ۴۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اجرا می‌شود که از این میزان ۱۵ درصد تسهیلات بانکی و مابقی آورده اعضای تعاونی ‌ها است.

فاضلی خاطرنشان کرد: این تعداد طرح برای ۴۸۹ نفر اشتغالزایی می‌کند.

وی با تاکید بر تقویت فرهنگ کار دسته‌جمعی در استان، افزود: فرهنگ کارآفرینی و کارهای مشارکتی در استان ضعیف است و باید در این خصوص بیش از پیش فرهنگسازی شود.

شرکت تعاونی شرکتی است از اشخاص حقیقی و حقوقی که به منظور رفع نیازمندی‌های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا از طریق خودیاری و کمک متقابل تشکیل می‌شود. تعداد اعضای شرکت تعاونی نباید از ۷ نفر کمتر باشد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان و بیش از ۹۴۷هزار نفر جمعیت است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷