تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

قشم - ایرنا - ۲ کمپ پارک ساحلی قشم در مجاورت بندر لافت و روستای ریگو با حضور مرتضی بانک، دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی کشور و حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم روز چهارشنبه در قشم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مرحله نخست کمپ پارک ساحلی ریگو به مساحت ۳۲ هزار مترمربع و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

این کمپ پارک دارای سه هزار و ۶۰۰ متر مربع فضای سبز و ۶ چشمه سرویس بهداشتی است.

همچنین آمفی تئاتر روباز به مساحت ۹۰۰ متر مربع، ۱۰ غرفه صنایع دستی و ۶ غرفه خدماتی در آن احداث شده است.

مرحله دوم این کمپ پارک در زمینی به مساحت ۳۱ هزار متر مربع ساخته می شود.

کمپ پارک لافت نیز در زمینی به مساحت ۱۶ هزار و ۳۵۰ متر مربع با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال ایجاد شد که ظرفیت پارکینگ آن ۶۰ خودرو است.

همچنین فضای اسکان برای ۶۰۰ نفر در این کمپ پارک تدارک دیده شده و ۱۸ چشمه سروریس بهداشتی در آن ساخته شده است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

۷۵۰۰