تهران- ایرنا- رییس هیات کشتی استان کرمانشاه گفت: حضور ۳ آزادکار کرمانشاهی در ترکیب جهانی تیم ملی کشتی در سه دهه اخیر و بعد از پیکارهای سال ۱۹۹۰ توکیو بی‌سابقه است.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان در حالی اعلام شد که این تیم در ترکیب خود سه کرمانشاهی به نام‌های رضا افضلی در وزن ۷۴ کیلوگرم، بهمن تیموری در وزن ۷۹ کیلوگرم و یدالله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم دارد.

«محمدحسین محبی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از سال‌ها و بعد از گذشت سه دهه باز هم شاهد حضور سه کرمانشاهی در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد هستیم. این موفقیت تنها با حمایت مسوولان استان و به خصوص استاندار کشتی‌دوست، پیشکسوتان و سایر مسوولان بدست آمده است.

وی ادامه داد: میزبانی از جام جهانی سال ۲۰۱۷، مسابقات جام جهان پهلوان تختی و قهرمانی کشور در سال‌های اخیر سبب شد که ورزشکاران انگیزه مضاعفی بدست آورند. سال گذشته و در جام جهان پهلوان تختی که در کرمانشاه برگزار شد ۶ نماینده این استان در فینال حضور داشتند و فکر می‌کنم کشتی کرمانشاه به دوران طلایی خود یعنی زمانی که در تیم ملی ۳ تا ۴ نماینده داشت، بازگشته است.

دارنده مدال نقره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی سال ۱۹۷۸ جهان در مکزیکوسیتی افزود: کار هر سه نماینده کرمانشاه در پیکارهای جهانی قزاقستان که کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است، سخت است. رضا افضلی در وزن المپیکی ۷۴ کیلوگرم با توجه به حضور نمایندگان قدرتمندی از روسیه، آمریکا، ایتالیا، ازبکستان و سایر مدعیان که همه سابقه قهرمانی جهان و المپیک را دارند، کار سختی را پیش‌رو خواهد داشت.

وی ادامه داد: دیگر نماینده وزن المپیکی ایران در رقابت‌های جهانی «یدالله محبی» در وزن ۱۲۵ کیلوگرم است که چندی پیش در جام یاشاردغو ترکیه کشتی خوبی نگرفت؛ البته او در چند ماه گذشته به طور مرتب در کوران مسابقات حضور داشت و شاید وزن کم کردن‌های متوالی باعث شد تا آمادگی به دور باشد. اما بهمن تیموری در وزن غیرالمپیکی ۷۹ کیلوگرم کار به مراتب آسان‌تری نسبت به ۲ همشهری خود دارد و می‌تواند به مدال برسد و البته پیش از آن امیدوارم که تیم ملی در جهانی موفق عمل کند و بعد از آن سه نماینده کرمانشاهی نیز با کسب مدال موجب سرافرازی تیم ملی و خوشحالی همشهریان‌شان شوند.  

دارنده مدال طلا و برنز بازی‌های آسیایی در خصوص افت نسبی برخی آزادکاران همچون یدالله محبی و یا برادرش ارشک محبی گفت: این کشتی‌گیران زیر نظر ما نیستند که بخواهم اظهار نظر کنم. اما یدالله محبی در چند روزی که به کرمانشاه آمده بود، زیر نظر برادرم (محمدحسن محبی) تمرین کرد که حتی فشار زیادی نیز به او وارد شد. به نظرم بهتر است کادر فنی تیم ملی در خلال برگزاری اردوها بدون تعارف عذر آزادکارانی که فعالیت خوبی ندارند را بخواهند.

محبی در پایان با آرزوی موفقیت برای تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سهمیه المپیک در قزاقستان توزیع می‌شود، تیم ملی کار بسیار سختی خواهد داشت اما با توجه به اینکه حسن یزدانی و علیرضا کریمی نمایندگان وزن‌های ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم دارای امتیاز رنکینگ هستند با مدعیان این وزن‌ها دست کم تا نیمه نهایی روبرو نخواهند شد.