کرمان - ایرنا - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان گفت : توسعه اکتشافات معدنی در این شرکت پیگیری می شود زیرا اگر به تامین مواد اولیه نپردازیم سرمایه گذاری ها و اشتغالزایی انجام شده پس از چندی به هدر خواهند رفت.

جمشید ملارحمن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چاره ای غیر از مهندسی مدیریت، نگاه عالمانه، علمی و مدبرانه به مدیریت نهادهای تولید و توسعه صنایع معدنی به عنوان پیشران اقتصاد کشور نداریم.

وی با اشاره به پیش نیازهای تولید ایران افزود: نیاز اصلی صنعت مواد اولیه است و صیانت از منابع، بهره وری بهینه و جلوگیری از اتلاف منابع به عنوان سرمایه ملی باید در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان توجه شود.

 پهنه های جدید معدنی مس سرچشمه فعال می شود

براساس این گزارش  مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران هم پیشتر گفته بود :  این شرکت بمنظور رونق تولید در قالب سرمایه گذاری های جدید اقدام به فعال کردن پهنه های جدید معدنی نیمه فعال و راکد در استان کرمان خواهد کرد.

اردشیر سعد محمدی از سرمایه گذاری های جدید شرکت ملی صنایع مس ایران سخن گفت و افزود: این سرمایه گذاری های نوید بخش رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشتر خواهد بود.

وی همچنین اعلام آمادگی کرد که معادن دیگر استان کرمان را که از فعالیت مناسبی برخوردار نیستند به صورت مستقیم یا مشارکتی فعال کند.

۵۰۵۴