سمنان- ایرنا- سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان سمنان، عرضه پسته استان در بازار بورس، کشف بیش از یک تن مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس و موفقیت ورزشکاران سمنانی در رقابت‌های کشوری، بخشی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

استان سمنان در هفته گذشته (از نهم تا پانزدهم شهریور  ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصادی
بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان سمنان روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: ۹ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در یکسال گذشته به واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی استان سمنان پرداخت شد.
احسان عباسپور مدیر تعاون روستایی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: از اواخر شهریور پسته استان از طریق بورس در بازار عرضه می‌شود.
علی اکبر عرب عامری مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا،ابراز داشت: سوخت مورد نیاز روستاهای فاقد گاز استان به وسیله ٩۵ عامل فروش نفت سفید انجام می‌شود.
علیرضا فلاحی مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: پنج هزار و ۲۵۰ تن سیمان رایگان برای ساخت واحدهای مسکونی در روزهای آینده در مناطق سیل‌زده استان توزیع می‌شود.
محمد اخلاقی مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سال ۱۳۵۷ تعداد کارگاه‌های فعال استان سه هزار و ۵۴ واحد بود و اکنون این تعداد ۳۷۱.۳ درصد افزایش یافته است.
جریمه ۲۵ میلیارد ریالی برداشت‌کننده غیرمجاز مواد معدنی در استان سمنان و افتتاح ۶ تعاونی در ۲ بخش کشاورزی و صنعتی در چهار شهرستان استان در هفته تعاون، بخشی از مهمترین خبرهای اقتصادی استان سمنان در هفته گذشته بود.
حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۳۵ تن مرغ گوشتی ناسالم در کشتارگاه‌ها از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ۹۸ ضبط و نابود شد.
محمد حسین فیروزجائیان رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان چهارشنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۳۶ هزار و ۵۰۰ مورد تخلف رانندگی از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال توسط سامانه‌ و دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌های استان سمنان ثبت شد.


فرهنگی
محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۴۳۵ نیروی حق‌التدریس در استان فعالیت دارند که براساس قول‌های مساعد وزارت آموزش و پرورش، تا پایان شهریور امسال بدون آزمون به شکل استخدام پیمانی درمی‌آیند.
حجت الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: یک‌ هزار و ۷۰۰ مداح شناسنامه‌دار با تایید کانون مداحان در هشت شهرستان استان سمنان در بخش‌های مرثیه و نوحه‌خوانی فعالیت دارند.
همایش شیرخوارگان حسینیهم‌زمان با سراسر کشور در ۱۵۰ نقطه روستایی و شهری استان سمنان برگزار شد.
مهدی جمال مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان روز سه‌شنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان، در سالن غدیر استانداری گفت: یک هزار و ۵٢ گردشگر خارجی در ۲ ماه تیر و مرداد ۹۸ از جاذبه‌های استان بازدید کردند.

اجتماعی
سفر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان سمنان  و افتتاح و گلنگ‌زنی ۴۰ طرح بهداشتی درمانی با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با حضور وی، از مهمترین رویدادهای استان سمنان در هفته گذشته بود.
دکتر محمد معماریان رئیس بیمارستان کوثر سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۳۳۱ میلیارد ریال این بیمارستان به پزشکان، کارکنان و شرکت‌های مختلف بدهی دارد.
محمود باهنر مدیر کل زندان‌های استان سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: پنج نفر از زندانیان محکوم به قصاص نفس در پنج ماهه اول ۹۸، با گذشت اولیای دم، نجات یافتند.
ناصر سلمانپور معاون مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: براثر وقوع ۲ حادثه رانندگی در روز جمعه سه تن کشته و ۱۰ تن دیگر مصدوم شدند.
آرش صیدآبادی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: پس از نزدیک به ۴۸ ساعت جستجوی نیروهای امدادی ، سه معدن کار مجتمع معدنی اصفهان در کویر طُرود سمنان پیدا شدند.
سرهنگ عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان روز شنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: یک تن و ۴۴۰ کیلوگرم مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس استان‌های سمنان، البرز و تهران کشف شد.
مصدوم شدن ۵۸ نفر بر اثر تصادف یک دستگاه اتوبوس با کوه و واژگونی آن بامداد سه شنبه در میامی، دستگیری راننده یکی از شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی در استان سمنان به علت ایجاد مزاحمت وکشته شدن یک تن و مصدوم شدن ۲ تن دیگر بر اثر برخورد ۲ خودرو در محور میامی- سبزوار بخشی از خبرهای مهم اجتماعی استان سمنان در هفته گذشته بود.

علمی
امیرعبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته، با هدف افزایش جمعیت چهارپایان مانند قوچ، میش، آهو، جبیر و شوکا، مجوز شکار چهارپایان برای افراد بومی و غیربومی صادر نمی‌شود.
علی آذرپور رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: یک شکارچی متخلف در منطقه کوهستانی رشم به دلیل شکار غیرمجاز ۱۱ قطعه کبک وحشی دستگیر شد.

ورزش
کسب مقام دوم بدمینتون‌باز استان سمنان در دومین دوره رقابت‌های استعدادهای برتر دختران کشور، برگزاری دوره داوری درجه سه کیوروگی کشوری بخش آقایان به میزبانی سمنان، ایستادن دختران کاراته‌کا سمنانی بر سکوی سوم مسابقات کشوری، برگزاری رقابت‌های قهرمانی بسکتبال سه نفره بانوان زیر ۱۸ سال کشور به میزبانی شهر سمنان، دستیابی سمنان به مقام سوم دارت دختران کشور، دستیابی اسکیت‌بازان سمنانی به ۲ مدال برنز رقابت‌های کشوری از مهمترین خبرهای ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.
۷۳۴۲/۶۱۰۳