بیروت - ایرنا - "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه در سومین همایش اتحادیه بین المللی کارگری در دمشق اظهار داشت: قدرت‌ های مالی بزرگ جهان به دنبال به دست گرفتن قدرت و تحقق منافع خاص خود به زیان کارگران هستند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد امروز سه شنبه در دیدار با جمعی از شرکت کنندگان در این همایش با اشاره به اهمیت قشر کارگران در هر جامعه‌ای، آنان را سمبل هویت ملی و قومی هر کشوری دانست و تصریح کرد: خوب بودن وضعیت معیشت کارگران نشان دهنده خوب بودن اوضاع جامعه است.

وی گفت: قدرت های مالی بزرگ در جهان درصدد تحقق منافع خاص خود به ضرر منافع کارگران هستند حال آنکه منافع قشر کارگر منافع واقعی ملت‌ ها به شمار می آید.

اسد همچنین ضمن اشاره به نبود تعادل در جهان اظهار داشت: نبود توازن ناشی از این است که نیروهای تولیدکننده هر چند اکثریت را در جهان تشکیل می دهند، اما در تصمیم گیری ها و حتی دریافت سود مشارکت داده نمی شوند.

سومین همایش اتحادیه‌های کارگری جهان امروز سه شنبه با هدف اعلام همبستگی با کارگران و ملت سوریه در دمشق آغاز شد.

برخی از شرکت کنندگان در این نشست در جریان دیدار با بشار اسد ضمن تاکید بر ایمان به اینکه سوریه در جنگ با تروریسم پیروز خواهد شد، مبارزه ملت سوریه برای حفظ وحدت کشور و تمدن خود را را قابل تمجید دانستند.

آنان تاکید کردند که از ملت سوریه در مبارزه با تحریم های ظالمانه علیه محور مقاومت حمایت خواهند کرد به ویژه اینکه سوری ها و پیش از همه کارگران این کشور قادرند کشور خود را بهتر از  قبل بازسازی کنند.