بندرعباس- ایرنا- سامانه سپند باتوجه به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس و درخواست شهروندان برای سرویس ویژه دانش‌آموزان در هرمزگان راه اندازی شده است.

«سپند، سامانه ی جامعی است که با همکاری آموزش و پرورش و پلیس راهور و با تفاهم نامه ای بین  وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارت کشور طراحی شده است.»
رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: برای این منظور همه شرکت های حمل و نقل مدارس، رانندگان، والدین دانش آموزان و حتی مدیران مدارس موظف هستند که در سامانه سپند ثبت نام کنند.
سعید حسینی پور روز شنبه با اعلام این خبر افزود: متقاضیان می توانند برای ثبت نام در سامانه سپند به آدرس الکترونیکی www.irtusepand.ir  مراجعه کنند و با انتخاب گزینه مورد نظر در صفحه اصلی سامانه با وارد کردن کدملی و کلمه عبور انتخابی عضو شوند.
وی بیان داشت: الزام ثبت‌نام در سامانه سپند و پیگیری عملکرد شرکت‌ها و رانندگان از سوی مراجع ذیصلاح نشان دهنده اهمیت و حساسیت بالا در حمل و نقل دانش آموزان است.

سرویس مدارس کنترل می شود
این مسوول یادآور شد: کارشناسان واحد بازرسی سازمان حمل و نقل بار ومسافر شهرداری بندرعباس در زمان بازگشایی مدارس، به طور مستمر رانندگان و خودروهای سرویس مدارس را کنترل می کنند.
حسینی پور گفت: روند تایید صلاحیت و ارزیابی رانندگان از طریق گزارشاتی که از سوی مدرسه ارسال می شود، مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: شرکت های متقاضی حمل و نقل دانش آموزان موظف هستند که آموزش رانندگان را در دستور کار خود قرار دهند.
حسینی پور  بیان داشت: با پیگیری های انجام شده، شرکت های حمل و نقل متخلف و بدون مجوز، از طرق مراجع ذیصلاح اعمال قانون خواهند شد.
وی ابراز کرد: نرخ پیشنهادی سرویس مدارس نیز هرساله در کارگروه ماده ۱۸ با مشورت و نظر اعضاء مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تاییدنهایی از سوی شورای اسلامی شهر،  تصویب خوهد شد.
۷۱۹۵/۶۰۴۸