به گزارش یکشنبه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران،« حسین شیرزاد» درباره آخرین وضعیت عملکرد حوزه تجارت خارجی اتحادیههای سراسری و استانی تعاونی های روستایی کشور افزود: سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر فعال سازی هر چه بیشتر حوزه تجارت خارجی اتحادیههای تعاونی روستایی است.
وی اظهارداشت: شناسایی مجاری بازار محور خارجی، شبکه و ارزیابی نحوه آرایش و سیاست گذاریهای راهبردی بازرگانی خارجی از جمله اقدامات زیربنایی سازمان مرکزی تعاون روستایی در جهت افزایش فرصتهای تجاری و مبادلات فرامرزی اتحادیههای تحت پوشش است.
شیرزاد، مبادلات کالایی اتحادیههای ملی و استانی تعاونی روستایی را با ۱۸ کشور مختلف دنیا در بخش صادرات و واردات اعلام کرد و گفت: اقلام صادراتی شبکه تعاونیهای روستایی کشور در دوره مذکور شامل سیر، خرما، سیب درختی، پیاز، خوراک ماهی، کشمش، انواع کنسانتره های سیب و انگور و آب پرتقال می شود.
وی درباره پراکنش بازارهای هدف صادراتی افزود: مقصد عمده محصولات و فرآورده های صادراتی اتحادیههای تعاونی روستایی در مدت مذکور، کشورهای اروپایی نظیر آلمان، روسیه و اقلیم کردستان بوده است.