به گزارش روز یکشنبه معاونت روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت آموزشوپرورش، «رضوان حکیم زاده»در دومین روز از گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزشوپرورش استانهای کشور با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش افزود: برای جبران بخشی از نابرابریهای عدالتی نیاز است که جذب حداکثری پیش دبستانی مدنظر قرار گیرد به همین منظور دولت برای این موضوع اعتبار خاصی تخصیص داده است که باید از آن استفاده شود و جذب پیشدبستانی داشته باشیم.
وی ادامه داد: عدالت آموزشی باید در مناطق محروم و کم برخوردار هم اتفاق بیفتد چراکه در آن مناطق عدالت آموزشی فرصت ها و دسترسی را با مشکل مواجه کرده است و حتی در برخی مناطق تراکم دانشآموزی از حد استاندارد بالاتر است.
معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه تاکنون بیش از هشت میلیون دانشآموز در مدارس ابتدایی ثبت نام شده اند، گفت: از مدیران کل درخواست می کنم ثبت نام ها سریع تر انجام شود تا به موقع کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی شوند.
حکیم زاده ضمن قدردانی از زحمات و تلاش مدیران کل در اجرای پروژه مهر، اظهار داشت: دو نوع آمادگی برای پروژه مهر قابل تعریف است اما به نظر می رسد فعالیت ها در سال های گذشته تنها آماده سازی مدرسه برای آموزش بوده است.
وی تصریح کرد: اما اگر مدرسه مکانی برای تربیت و یادگیری مؤثر باشد، نباید تنها به حضور معلم در کلاس درس بسنده کنیم.
معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: در پروژه مهر باید بررسی کرد که چقدر فضای عاطفی و روانی مدرسه پذیرای معلمان و دانش آموزان است چراکه تعلیم و تربیت تمام ساحتی به یک نگاه کلنگر به تمام عوامل تربیتی نیاز دارد.
حکیم زاده با بیان اینکه نظام آموزشی به معلم آماده و متخصص نیازمند است، تصریح کرد: البته معلم باید با دانش آموز تعامل عاطفی هم ایجاد کند تا یادگیری اتفاق بیفتد.
وی در ادامه اضافه کرد: برای سالهای آینده باید پروژه مهر را در آماده سازی مدارس با دو رویکرد آموزشی و پرورشی در نظر بگیریم.
معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: لازم است در تأمین نیروی انسانی دو نوع گفتمان درونی و بیرونی داشته باشیم هرچند لازم است که در جامعه امیدواری و آرامش ایجاد کنیم و تلاش زیادی هم برای این موضوع انجام شده است.
حکیم زاده با اشاره به کمبود نیروی انسانی اظهار داشت: در تمام طول سال تحصیلی به کمبود نیروی انسانی اشاره میشود اما در زمان بازگشایی مدارس و مهرماه اعلام می شود که کمبودها حل شده است در حالی که باید این کمبود نیروی انسانی بهطور ریشهای حل شود.
وی در پایان تاکید کرد: ممنوعیت کتب کمک درسی، ممنوعیت برگزاری آزمونها و رقابتها، مبنا بودن برنامه تدبیر، طرح جامع مهارتآموزی، تقویت مهارتهای خواندن، نوشتن و حساب کردن از برنامههای معاونت آموزش ابتدایی در سال تحصیلی گذشته بوده که امسال نیز همچنان پی گیری خواهد شد./
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
تهران- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۶٢ درصد جمعیت دانشآموزان ابتدایی در کلاسهای بالای ٢۶ نفر تحصیل میکنند.