به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهگ و ارشاد اسلامی در دومین میزگرد تخصصی که برای بررسی فضای حاکم بر تبلیغات در شرایط تحریم و اثرات آن در تولیدات و فروش کالا و خدمات برگزار شد، "تسهیل فضای کسب و کار، بهره گیری از فرصتهای ایجاد شده در این فضا، تقویت و توسعه برندهای موجود و توجه به افزایش صادرات کالا و خدمات به کشورهای دیگر" مورد تأکید قرار گرفت.
احسان اله حجتی که در دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی میزبان نمایندگان چند گروه سرمایه گذاری تخصصی تبلیغات بود با اشاره به برنامه های این دفتر برای توسعه ظرفیت های تبلیغاتی موجود در مسیر رونق تولید و اشتغال، گفت: کمک به افزایش صادرات کالا از طریق توسعه ظرفیت های تبلیغاتی شرکت های داخلی در خارج، تغییر شرایط و استفاده از رسانه های ارزان تر، انتقال مفاهیم جدید و به روز در این حوزه و تقویت نقش حمایتی دولت در این عرصه از جمله فعالیت هایی است که در این دوره به آن ها پرداخته می شود.
وی افزود: "خلق فرصت مناسب برای سرمایهگذاران و صاحبان صنایع داخلی در راستای رشد و توسعه و افزایش کیفیت کالاهای تولیدی کشور، نقش حمایتی دولت برای تسهیل و تسریع حضور جهانی، تقویت برندها در داخل و خارج کشور و برطرف کردن برخی محدودیت ها در این مسیر برای کاهش اثرات تحریم ها" از جمله مباحثی بود که نمایندگان شرکت های حاضر در میزگرد اعلام کردند.
"برگزاری این میزگردها با هدف چابک سازی در تصمیمگیری ها و هم افزایی بخش های دولتی، تولیدی و تبلیغاتی و ایجاد چارچوب ها و بسترهای لازم در بخش های دولتی ذیربط برای انجام هماهنگی های حمایتی و تشویقی، تأکید بر نقش ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت فرهنگ استفاده از برندها و کالا و خدمات داخلی در افکار عمومی" از دیگر نکات مطرح شده در این جلسه بود.
کارگروه تخصصی تبلیغات زیر مجموعه کارگروه های تخصصی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی است که با هدف اتخاذ تدبیرهای لازم برای حمایت از تبلیغات کالا و خدمات داخلی و تحقق اهداف اشتغال زایی، اقدامات ضد تحریمی، تقویت اقتصاد ملی و تولید ثروت در این حوزه شروع به کار کرده است.