اردبیل_ایرنا_ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: علاوه بر ابزارهای تبلیغی و رسانه‌ای سنتی ، بسته محتوایی دیجیتال با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ، اینترنت و فضای مجازی جهت توسعه گردشگری استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صغری فرشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کنار تبلیغات محیطی همچون نصب تابلوهای معرفی جاذبه های گردشگری استان اردبیل در بزرگراه‌های قزوین- رشت و  تهران -زنجان و مناطق مختلف استان‌های همسایه و نیز معرفی جاذبه‌های گردشگری در پشت قبض‌های عوارض بزرگراهی، استفاده از ابزارهای نوین از جمله رسانه‌های پیشرفته ، اینترنت و فضای مجازی نیز در معرفی جاذبه‌ها و امکانات گردشگری استان اردبیل مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: برای توسعه گردشگری استان استفاده بهینه از ابزارهای دیجیتال با تهیه بسته‌های محتوایی از جمله تهیه اپلیکیشن‌های مختلف جهت معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی و افزایش درصد پوشش تلفن همراه در نقاط کور در تلاش هستیم.

او از افزایش برنامه‌های جشنواره زمستان بیدار در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به تجربه موفق سال گذشته و استقال بسیار گرم خانواده‌ها از  این جشنواره قصد داریم این جشنواره‌ها را به یک برنامه بلندمدت از سری برنامه‌های تدوین شده ستاد اجرایی خدمات سفر استان تبدیل کنیم.

فرشی به اختصاص ۱۵ میلیارد ریال برای اجرای زیرساخت‌های گردشگری تفرجگاه اندبیل شهرستان خلخال اشاره و بیان کرد: با تخصیص این اعتبار که ۱۰ میلیارد آن از محل اعتبارات ملی و پنج میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی است، عملیات اجرایی ایجاد امکانات رفاهی گردشگری در این تفرجگاه ادامه می‌یابد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین افزود: خلخال یکی از قطب‌های بوم‌گردی محسوب می‌شود و راه اندازی اقامتگاه‌ها از سوی روستاییان مورد حمایت قرار گرفته و مجوز راه‌اندازی این طرح‌ها در مناطق روستایی با هدف توسعه پایدار روستایی در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود.

فرشی افزود: با توجه به طولانی شدن زمان اجرای پروژه مرمت و بهسازی مقبره کشف‌الدین واقع در بخش خورش‌رستم خلخال تکمیل این طرح و بهره‌برداری آن تا هفته وحدت امسال در دستور کار قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸