تهران- ایرنا- رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره درخواست باشگاه استقلال برای پاک کردن اخطار «فرشید اسماعیلی» در آستانه شهرآورد پایتخت گفت: اگر درخواست باشگاه استقلال به کمیته انضباطی برسد به طور حتم این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

«اسماعیل حسن‌زاده» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره درخواست باشگاه استقلال مبنی بر پاک کردن اخطار «فرشید اسماعیلی» در آستانه شهرآورد ۳۱ شهریورماه اظهار داشت: اگر درخواست باشگاه استقلال به کمیته انضباطی برسد حتما این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی اظهار داشت: برای شهرآورد تمهیداتی‌ در نظر گرفته خواهد شد تا این مسابقه حساس بدون کوچک‌ترین مشکلی برگزار شود.

حسن‌زاده افزود: در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی در هفته دوم مسابقات لیگ برتر اتفاق حاشیه‌ای و شخصی از سوی «علیرضا بیرانوند» رخ داد که مدارک این ماجرا به دست ما رسید. قرار بود در همان برهه و در سریع‌ترین زمان ممکن وی را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احضار کنیم اما به خاطر بازی تیم ملی و هنگ‌کنگ این حضور به تعویق افتاد.

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: بیرانوند در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حاضر شد و پس از شنیدن دفاعیات و اظهارات وی تصمیم به جریمه و محرومیت دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس گرفتیم.

حسن زاده تصریح کرد: برای تمامی تخلفات فوتبالی ماده‌ای به نام ۹۳ داریم که این ماده این اجازه را به رکن قضایی می‌دهد تا براساس تشخیص و نظر مقامات انضباطی، کمترین تنبیه برای افراد خاطی در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس و بیرانوند پیش از حضور در کمیته انضباطی عذرخواهی کرده و دروازه‌بان احضار شده در جلسه‌ای که برگزار شد اعلام کرد که وی قصد بی‌احترامی نداشته و اگر واکنشی که انجام داده باعث ناراحتی هواداران پرشور تراکتور شده است بازهم معذرت خواهی می‌کند، این حکم را در نظر گرفتیم.

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره انتقاد «غلامرضا رفیعی» وکیل بین‌المللی فوتبال مبنی بر اینکه حکم بیرانوند باید مطابق ماده ۶۰ انضباطی فیفا تدوین می‌شد و نه ماده ۹۳، توضیح داد: اینکه برخی دوستان اعلام کنند بیرانوند حداقل باید دو جلسه محروم می‌شد، درست نیست. آنها فقط می‌توانند بگویند چرا تخفیف دادید؟ ماده ۹۳ در مقررات فدراسیون بین‌المللی فوتبال نیز آمده است تا در مجازات‌ها تخفیف داده شود.