به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی افزود: فرآیند فروش آنلاین سیمکارت در این شرکت، زمینه سوء استفاده متخلفین برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی مزاحم به مردم را فراهم کرده است.
وی درباره برخورد رگولاتوری با این موضوع گفت: با توجه به اهمیت موضوع در این زمینه به اپراتور ایرانسل اخطار لازم داده شده است و ضمن برخورد قانونی، به منظور جلوگیری از ادامه این تخلف و سوء استفاده از حقوق مردم، در حال حاضر براساس اعلام رگولاتوری این شرکت موظف است تا ۲۴ساعت آینده زمینههای سوء استفاده و تخلف در این حوزه را از بین ببرد.
حقی تاکید کرد: نظارت بر نحوه واگذاری سیمکارت در راستای حفاظت از حقوق کاربران و جلوگیری از تضییع حقوق آنان در دستور کار سازمان قرار داشته و به منظور شفافسازی، اطلاعرسانی لازم در این زمینه بطور مستمر ادامه دارد تا مردم براساس قضاوت عمومی و متناسب با تعهد اپراتورها به حفظ حقوق مشترکانشان، برای انتخاب اپراتور و سرویس خود اقدام کنند.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از تمامی مشترکان تلفن همراه خواست درصورت دریافت پیامک تبلیغاتی مزاحم، شماره سیمکارت ارسالکننده پیامک را به سرشماره ۱۹۵ ارسال کنند تا این شمارهها در شبکه مسدود شوند.
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
تهران- ایرنا-معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد: براساس بررسیهای نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حجم گستردهای از سیمکارتهایی که برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی مزاحم از سوی متخلفین استفاده شده، از طریق فروش آنلاین اپراتور ایرانسل واگذار شده است.