کوروش سبزعلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: زمان انتظار سفر در منطقه مجموعه مسکونی و معین زاده اهواز ۲۰ دقیقه بود که با این ادغام به ۱۰ دقیقه کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد طول مسیر معین زاده و مجموعه مسکونی مشترک است افزود: این ادغام با مشورت کارشناسان حوزه اتوبوسرانی صورت گرفت تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.
سبزعلی با بیان اینکه تاکنون هیچ کدام از توقفگاه های مسیر مجموعه مسکونی و معین زاده حذف نشده ادامه داد: هم اکنون ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در شهر اهواز فعال است که ۶ دستگاه آن در ۲ مسیر معین زاده و مجموعه مسکونی تردد می کنند.
با توجه به الگوی جمعیتی و نیز شرایط آب و هوایی، اهواز به حدود ۸۰۰ اتوبوس نیاز دارد این درحالیست که کل اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز ۲۱۸ اتوبوس است که حدود ۱۵۰ دستگاه آن فعال است. آمار تعداد اتوبوس های کلانشهر شیراز یکهزار و ۱۶۰ و اصفهان ۲ هزار و ۳۰۰ است.
طبق قانون دولت ها و شهرداری ها هر کدام برای تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی سهم مشخصی دارند اما در چند سال گذشته کشمکش دولت ها و شهرداری اهواز در پرداخت این سهم سبب شده تا شهروندان متضرر شوند و از کیفیت خدمات ارایه شده توسط اتوبوسرانی این شهرداری کاسته شود.
از آنجا که فعالیت اتوبوس های درون شهری یکی از خدمات قابل توجه شهرداری ها به شهروندان محسوب می شود، دولت بر اساس قانون باید ۸۲.۵ درصد از پول اتوبوس ها را پرداخت کند اما به گفته اعضای شورای شهر و شهرداری اهواز این امر از سال ۹۱ محقق نشده است.
۹۸۸۷/ ۶۰۳۷