تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: همچنان با مشکل کمبود فشنگ برای رشته سه وضعیت مواجه‌ایم و در صدد اعزام ملی‌پوشان تفنگ و تپانچه به کمپ تمرینی هانوفر هستیم.

«رضا ملک‌ محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در رشته سه وضعیت زنان و مردان و البته تفنگ بادی مردان شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک داریم و به همین دلیل موافقت‌های لازم از وزارت ورزش و جوانان و شورای برون مرزی برای اعزام ملی‌پوشان به هانوفر آلمان گرفته شده و حتی اگر نیاز به قرض گرفتن مبلغی برای این اعزام باشد به طور قطع این کار را خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: هدف فدراسیون از اعزام ملی‌پوشان به هانوفر انجام تمرینات با فشنگ، ‌تست فشنگ‌های مورد نیاز و سریال‌های آن‌ها و خرید تعداد بسیار زیادی فشنگ است.

ملک‌محمدی گفت: برای تامین فشنگ بیشتر، نیاز به اعزام تعداد بیشتری از تیراندازان رشته تفنگ و تپانچه داریم و به همین خاطر پیگیری برنامه اعزام از مدتی پیش آغاز شده تا تیم اواخر مهر ماه راهی هانوفر شود و حدود ۲ هفته در کمپ بین‌المللی این شهر تمرین کند.

وی همچنین در خصوص تاخیر در اعزام تیم ملی به جام جهانی برزیل خاطر نشان کرد: گردشگران زیادی به خصوص در فصل تابستان مایل به سفر به این کشور هستند،  بنابراین هماهنگی سفر ملی‌پوشان به این کشور با تاخیر چند روزه انجام شد.

دبیر فدراسیون تیراندازی در خصوص برنامه آماده‌سازی المپین‌ها برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز گفت:‌ در حال حاضر توجه مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم‌های ملی به آمادگی کامل ملی‌پوشان برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در قطر است اما بعد از این مسابقات تعداد نهایی سهمیه‌های المپیک مشخص خواهد شد که امیدواریم بین ۵ تا ۶ سهیمه کسب کنیم و بعد از آن با برنامه‌ریزی تمرینات آماده‌سازی برای المپیک آغاز خواهد شد.

ملک محمدی ادامه داد: چند تیرانداز کشورمان در جام جهانی برزیل تا یک قدمی کسب سهمیه رفتند و این افراد شانس زیادی برای کسب سهمیه دارند.

وی در خصوص اینکه آیا تیراندازان المپیکی هم به مسابقه‌های قهرمانی آسیا در قطر اعزام می‌شوند یا خیر؟ گفت:‌ باید هدف مشخص شود که آیا ما فقط به دنبال سهمیه هستیم یا سهمیه و کسب مدال هدف اصلی است، ‌ بنابراین اگر بدنبال کسب مدال در کنار کسب سهمیه هستیم ۲ تیرانداز دارنده سهمیه المپیک را نیز به این رقابت‌ها اعزام خواهیم کرد.

دبیر فدراسیون تیراندازی یادآور شد: مسابقه‌های قهرمانی آسیا در قطر آخرین فرصت کسب سهمیه تیراندازی برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو است و یک تیم کامل از زنان و مردان را راهی خواهیم کرد تا بتوانیم از آخرین فرصت نهایت استفاده را ببریم.