سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: نقدپذیری و پذیرش تفاوت‌ها، برای مقابله با پرخاشگری در جامعه، در مدارس و مراکز آموزشی و تربیتی فرهنگ‌سازی شود.

علیرضا آشناگر روز دوشنبه در آیین زنگ مهر و مقاومت به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در دبیرستان محمد رسول الله(ص) شهرستان سمنان افزود: در مدارس باید پذیرش تفاوت‌ها نهادینه شود و با این راهبرد جامعه‌ای نقدپذیر خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: توجه به کیفیت محیط‌های آموزشی باید به عنوان رویکرد مهم برای فراگیری علم مورد توجه قرار گیرد و با این راهبرد توسعه اقتصادی برای کشور به ارمغان می آید.

استاندار سمنان اضافه کرد: برای افزایش نشاط و شادی در مدارس باید تلاش شود و نباید با اتخاذ راهبردهای غیرکارشناسی نشاط را از جامعه گرفت.

آشناگر با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب به نقش نوجوانان و جوانان برای ساخت ایران توجه شده است و باید با توجه به مقوله علم‌آموزی برای توسعه کشور اقدام کرد، ادامه داد: امید رهبر معظم انقلاب برای آبادانی ایران اسلامی در دهه‌های آینده به نوجوانان و جوانان است و با اتحاد و همدلی می توان آبادانی را برای کشور به ارمغان آورد.

آموزش مبانی توسعه در مدارس

استاندار سمنان گفت: هدف آموزش و پرورش نباید تنها آموزش صرف در مدارس باشد، در نظام تعلیم و تربیت مبانی توسعه با توجه به رویکردهای علمی و پژوهشی در استان پیگیری شود.

آشناگر تصریح کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس ارزشمند است و در جنگ تحمیلی دانش آموزان رشادت‌های مثال زدنی را برای دفاع از مرزهای ایران به ارمغان آوردند.

استاندار سمنان افزود: با ایثار و جانفشانی دانش‌آموزان در جنگ تحمیلی دشمنان شکست خوردند و نوجوانان و جوانان باید این مسیر درخشان را ادامه دهند.

در این آیین مرتضی شکوهی مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش، احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، حبیب الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، و جمعی از مسئولان استان سمنان حضور داشتند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳