بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: درس مهم دفاع مقدس صداقت در گفتار و رفتار است و عمل به این مهم در حقیقت رمز پیروزی رزمندگان بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی روز سه شنبه در آیین دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس هر قدمی که بر می داشتند رنگ صداقت داشت.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه پیام صداقت را از رزمندگان باید بیاموزیم اظهار داشت: سبک زندگی را باید با براساس صداقت پایه ریزی کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه لبیک گفتن آنها راست بود گفت: در رفتار، گفتار و کردار رزمندگان صداقت وجود داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر وحدت و انسجام رزمندگان دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: هم اکنون برای کار بزرگ تر که همان تمدن سازی دینی است باید این امر را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم گفت: زوایای مختلف پیدا و پنهان دفاع مقدس را برای نسل جوان باید تبیین کنیم.

ولی الله حیاتی افزود: همچنین اقشار مختلفی که در دوران دفاع مقدس نقش ایفا کردند برای همه باید بازگو شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی هم گفت: ۴۴ درصد شهدای دفاع مقدس ۱۶ تا ۲۰ سال داشتند و ۲۰ درصد آنان نیز تا ۲۵ سال بودند.

سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری افزود: میانگین سن شهدای دفاع مقدس ۲۳ سال بود، جنگ را جوانان اداره کردند.

وی با بیان اینکه این استان در دوران دفاع مقدس ۳۵ هزار رزمنده داشت افزود: رزمندگان این استان در خیلی از یگان های رزمی خط شکن دفاع مقدس حضور داشتند.

وی تعداد برنامه های هفته گرامیداشت دفاع مقدس را نیز سه هزار و ۶۰۰ برنامه عنوان کرد و گفت: ۹۶ برنامه محوری در استان برگزار می شود.

استان خراسان شمالی در دوران پرافتخار دفاع مقدس ۳۵ هزار رزمنده به جبهه‌ها فرستاد و ۲ هزار و ۷۷۵ شهید و ۶ هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرد.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲