کرمانشاه- ایرنا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: به کارفرمایان در صورت به کارگیری مددجویان کمیته امداد، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات تشویقی پرداخت می‌شود.

رشید جلیلیان روز سه‌شنبه در گفت گو با ایرنا، اعطای پاداش نقدی، پرداخت هزینه های آموزشی و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۲ سال از دیگر بسته های تشویقی در راستای به کارگیری مددجویان کمیته امداد عنوان کرد.

جلیلیان افزود: این نهاد آمادگی دارد نیروی کار موردنیاز کارفرمایان را از میان مددجویان تحت حمایت انتخاب و به آنها معرفی کند و هزینه های مهارت آموزی مددجویان و آموزش آنان را نیز پرداخت می کند.

وی در ادامه اعتبار اشتغال کمیته امداد استان کرمانشاه در سال جاری را ۲۲۰ میلیارد تومان از منابع مختلف عنوان کرد و افزود: این مبلغ ۲ برابر اعتبارات سال ۹۷ است.

او با اعلام اینکه این نهاد در سال ۹۷ پنج هزار و ۳۰ فرصت شغلی برای مددجویان استان ایجاد کرد، گفت: امسال نیز ایجاد پنج هزار فرصت شغلی با کمک سایر دستگاه ها هدف گذاری شده است.

جلیلیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال در کمیته امداد به صورت هدفمند و با نظارت دقیق انجام می شود، گفت: ۹۰ درصد از تسهیلات اشتغال کمیته امداد با نظارتی دقیق که قبل و بعد از پرداخت تسهیلات انجام می گیرد منجر به شغل پایدار می شود.

۷۸ هزار خانوار با جمعیت ۱۷۶ هزار نفر معادل ۸.۵ درصد از جمعیت استان کرمانشاه زیرپوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۴۲ درصد در روستاها و ۵۸ درصد در شهرها زندگی می کنند.

 همچنین ۶۵ درصد افراد زیرپوشش  کمیته امداد استان کرمانشاه را زنان و ۳۵ درصد مردان است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر و  ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.

۳۲۰۹/۸۰۶۶