قشم - ایرنا - همزمان با هفته دفاع مقدس، جمعی از مسوولان شهرستان قشم روز چهارشنبه با حضور در تنگه هرمز از آبراه ورود و خروج شناورها در این تنگه بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، معاون فرماندار، معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد، فرمانده سپاه و چند تَن دیگر از مسوولان محلی با شناور «شهید محمد ناظری» به نقطه صفر مرزی در جنوب جزیره لارک رفتند و از تردد دریایی شناورهای مختلف بازدید کردند.

در این سفر، اقتدار نیروی دریایی سپاه در تنگه هرمز تشریح شد و بخشی از توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه در قالب کلیپ‌های حاوی رهگیری شناورهای بیگانه در خلیج فارس به نمایش درآمد.

در ادامه، کلیپ‌های مختلفی از فعالیت‌های این ناوتیپ 112 ذوالفقار پخش و نحوه توقیف شناور آمریکایی در سال ۱۳۹۴، نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» و انهدام پهپاد آمریکایی در سال جاری تشریح شد.

فرمانده ناوتیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه در حاشیه این بازدید گفت: کمترین عرض دریایی بین جزیره لارک ایران و جزیره سلامه عمان است که ۲۱ مایل دریایی بایکدیگر فاصله دارند.

سرهنگ پاسدار اسکندر میرشکاری نسب افزود: عبور و مرور تمام شناورهای تجاری و نظامی از این تنگه به صورت روزانه ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: گشت‌های هوایی و دریایی به صورت منظم انجام می‌شود و کنترل تنگه با اشراف کامل اطلاعاتی صورت می‌گیرد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

۷۵۰۰