تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰

قم - ایرنا - مزار شهدای استان قم، روز پنجشنبه هم‌زمان با پنجمین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس، با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، مسئولان و قشرهای مختلف مردم، غبارروبی و عطرافشانی شد.

مردم قم با حضور در این گلزار و سایر گلزارهای استان، ضمن احترام به مقام والای شهدای جنگ تحمیلی،‌ مزار آنان را با گلاب عطرافشانی کردند و با قرار دادن شاخه‌های گل در این مکان‌های مقدس، یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی همچنان با قرائت فاتحه بر سر مزار شهدای دوران دفاع مقدس،‌ بار دیگر با آرمان‌های بلند ایشان تجدید پیمان بستند.

حضور قشرهای مختلف مردم قم از افراد سالخورده تا جوانان و نوجوانان و حتی کودکان در این مراسم نشان از آن داشت که ارزش‌های دوران دفاع مقدس هیچ‌گاه از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد و ایشان همواره حافظ دستاوردهای خون شهیدان هستند.

قرائت دعا و نوحه‌سرایی در مصائب اهل‌بیت(ع) ازجمله جلوه‌های این مراسم بود که با حضور پرشور مردم متدین و انقلابی قم برگزار شد.

استان قم دارای ۷۷ گلزار شهید است،‌ این استان در طول دوران دفاع مقدس ۶ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن از شهدا در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع)، ۷۵۰ تن در گلزار شهدای شیخان و ۷۳۰ شهید نیز در گلزار شهدای امام‌زاده ابراهیم مدفون هستند و ۷۵۰ شهید مفقودالاثر نیز جزو شهیدان قمی محسوب می‌شوند.

 ۳۱ شهریورماه سالروز شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ هجری شمسی توسط رژیم بعثی صدام است که ۳۱ شهریورماه تا ۶ مهرماه به‌عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

۷۴۰۵/ ۱۱۷۵