یزد - ایرنا - رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر استان یزد گفت:روحیه استکبارستیزی و تسلیم‌ناپذیری در مقابل دشمنان نظام در کنار انقلابی‌گری و ولایتمداری بخشی از دستاوردهای برجسته و اثربخش انقلاب‌ اسلامی ایران است.

سرهنگ غلامحسین دشتی روز جمعه در جمع گروهی از فرهنگیان در مسجد فاطمه‌الزهرا (س) یزد به مناسبت پنجمین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس( ۳۱ شهریور الی ۶ مهرماه)، افزود: امام راحل (ره) و مقام معظم‌رهبری بارها، راه عزت و سعادت مردم و کشور را فقط ایستادگی و تکیه بر اصول و ارزش‌ها می‌دانند.

وی ادامه داد: علت زبونی آمریکا در منطقه و جهان اسلام به خاطر ولایتمداری مردم و هوشیاری و بصیرت در برابر توطئه‌های مختلفی است که در ۴۰ سال گذشته وجود داشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه‌های یزد خاطرنشان کرد: سرمایه این کشور ،انقلاب‌ اسلامی است که باید مردم و مسئولان قدردان این نعمت عظیم باشند.

دشتی بیان داشت: آمریکا برای تسلیم ملت ایران به انواع توطئه‌های سخت و نرم متوسل شده ولی شکست خورد.

به گفته وی این تفکر والای انقلاب‌اسلامی است که ملت‌های مسلمان را به ایستادگی در برابر دشمنان وا می‌دارد.

یادگار دوران هشت سال دفاع‌ مقدس تصریح کرد: اگر مردم یمن در جنگ با عربستان سعودی پیروز هستند به خاطر مقاومت و پیروی آنها از امام‌ حسین (ع) است.

دشتی افزود: هرگز بغض و دشمنی استکبار علیه انقلاب تمام نمی‌شود چون درگیری بین حق و باطل ادامه دارد و در پایان کار قطعا موفقیت با روحیه‌ جهادی و انقلابی است.

نخستین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس از  ۳۱ شهریورماه همزمان با سراسر کشور در استان یزد آغاز شد.

امسال سپاه یزد به مناسبت هفته دفاع مقدس ۲۴۰۰ برنامه و نهادهای اداری نیز ۷۰۰ برنامه مختلف به همین مناسبت برگزار می‌کنند.

استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰۰ هزار نفر آن عضو  اقشار مختلف بسیج هستند، این استان ۵۰ هزار رزمنده نیز دارد و در دفاع مقدس سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم نظام کرد، همچنین ۱۰ هزار جانباز و  ۷۷۷ نفر آزاده دارد. 

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ یعنی ۱۹ ماه و ۸ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ارتش عراق با حمایت استکبار جهانی برای از پای درآوردن انقلاب اسلامی در ایران  از زمین و هوا و دریا به خاک کشورمان حمله کرد.

یگان‌های پیاده عراق که به انواع سلاح‌های  سبک و سنگین شرق و غرب در آن زمان مسلح بود،. سنگین‌ترین واحد پیاده نظام منطقه خاورمیانه را در اختیار داشت.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷