تهران-ایرنا- تکذیب بازداشت معاون سازمان تامین اجتماعی، پرداخت پاداش معوق فرهنگیان بازنشسته، دیدارهای ظریف در حاشیه اجلاس سازمان ملل، درد سر های جدید دولت آمریکا در رابطه با اوکراین، انتقاد نخست وزیر پاکستان از جنگ طلبی ترامپ و آغاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، مهمترین عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته است.

اخبار داخلی::

تهران –«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از اقدام غیرانسانی آمریکا در ممانعت از ملاقات «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان با نماینده بیمار ایران در سازمان ملل انتقاد کرد.

بجنورد- فرمانده انتظامی اسفراین از دستگیری یک مامور قلابی با لباس نیروی انتظامی در این شهرستان خبر داد که درجه سرگرد را به لباس الصاق کرده بود.

تهران- سازمان بهزیستی کشور روز جمعه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیپ‌های منتشر شده درباره آزار کودکان مربوط به خارج از کشور است و ارتباطی به ایران ندارد.

تهران- «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضاییه با تکذیب خبر بازداشت معاون سازمان تامین اجتماعی، گفت: پرونده‌ای که داریم مربوط به یکی از شرکت‌های تجاری زیرمجموعه شستا است.

تهران- وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: پاداش معوق فرهنگیان بازنشسته تا پایان سال 97، فردا (ششم مهرماه) در حسابشان خواهد بود.

اخبار خارجی::

تهران- لحظاتی پیش، درهای حوزه های رای گیری به روی مشارکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گشوده شد؛ انتخاباتی با حاشیه ای تکراری اما مهم؛ طالبان و سایه سنگین تهدیدهای آن برای تخریب فرآیند دموکراتیک این کشور.

تهران –سازمان عفو بین الملل جمعه شب اعلام کرد که مقام های مصری حدود ۲۰۰۰ نفر را از آغاز اعتراضات اخیر در این کشور دستگیر کردند.

تهران- روزنامه واشنگتن پست گزارش داد؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۷ به مقام‌های روس گفته بود که بابت دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ کشورش نگرانی ندارد.

نیویورک- سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، رژیم سعودی را تهدیدی فاجعه بار برای صلح و امنیت منطقه دانست و گفت: خاندان فاسد سعودی؛ حجاز، سرزمین صلح و مدارا را به چشمه افراط‌گرایی و تروریسم تبدیل کرده‌اند. 

تهران- سه منبع آگاه روز شنبه به شبکه سی.ان.ان خبر دادند که «کورت وولکر» نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراین در پی رسوایی تازه دولت دونالد ترامپ از سمت خود استعفا کرده است.

تهران- سازمان اداره گذرگاه های مرزی عراق روز شنبه اعلام کرد که گذرگاه مرزی «القائم» در مرز این کشور و سوریه، دوشنبه هفته آینده بازگشایی می شود.

نیویورک- نماینده سازمان ملل در امور سوریه در دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک آخرین تحولات مربوط به سوریه را مورد بررسی قرار دادند.ظریف پیش از این دیدار با همتایان خود از سوریه، کویت، عراق، هلند، فنلاند، ارمنستان و نیکاراگوئه دیدار و درباره بحران سوریه، یمن، برجام و دیگر مسایل منطقه ای و روابط دوجانبه گفت وگو کرد.

اسلام‌آباد- نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان؛ ضمن تأکید بر عدم تمایل دونالد ترامپ برای رویارویی با ایران، گفت: برخی ترامپ را به سمت جنگ در منطقه سوق می‌دهند.

تهران- رؤسای دموکرات سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور را در رابطه با تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس جمهوری به کنگره فرا خواندند.

لندن- شهرداری لندن شامگاه جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پرونده فساد مالی نخست وزیر انگلیس نزد نهاد نظارت بر عملکرد پلیس تشکیل شده است.

مسکو- رسانه‌های روسی از سفر قریب الوقوع وزیر نفت ایران به روسیه در طول هفته انرژی در مسکو خبر داده‌اند.