بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: سازمان تامین اجتماعی حساب هیچ تولیدکننده‌ای را مسدود نکند و در صورت ضرورت این کار، باید از آنها اجازه بگیرد.

محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات تولیدکننده‌ها اظهار داشت: زمانی که حساب این قشر مسدود شود هیچ کار تولیدی نمی توانند انجام دهند.

به گزارش ایرنا، این درحالی است که رئیس سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی در مصاحبه ای اعلام کرده است که در ۶ ماه نخست امسال حساب حدود یکهزار کارگاه در استان مسدود شده است.

در استان خراسان شمالی افزون بر ۱۵ هزار کارگاه وجود دارد که با تامین اجتماعی سر و کار دارند.

استاندار خراسان شمالی بر حمایت از تولیدکننده ها تاکید کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی پیش از مسدود کردن حساب ها باید با تولیدکننده ها در خصوص مسائل و مشکلات رایزنی کند و راه حل ارائه دهد، مسدود کردن حساب شرکت ها و واحد های تولیدی راه حل نیست.

وی افزود: واحدهای تولیدی پس از مسدود شدن حساب خوددیگر نمی توانند کاری انجام دهند، در نتیجه کارگران بیکار می شوند که تبعات اجتماعی در پی دارد.

استاندار خراسان شمالی از مسئولان خواست تا برای سرپا نگاه داشتن واحدهای تولیدی تلاش کنند و گفت: شرایط اقتصادی کشور هم اکنون سخت شده است، واحدهای تولیدی با مشکلات مواجه شده اند باید به آنان کمک کنیم تا گذر کنند، هم اکنون کارگاه های رفع تولید و موانع نیز در  در این راستا عمل می کنند.

شجاعی گفت: از صاحبان واحدهای تولیدی نیز می خواهیم که وظایف خود را به درستی انجام دهند اما در صورت مشکل باید به روش های مختلف از جمله تقسط بدهی و بخشودی ها به آنان کمک کنیم.

وی همچنین از سازمان تامین اجتماعی خواست تا دفترچه های درمان را تمدید کنند و گفت: خانواده ها نیاز به دریافت خدمات درمانی دارند آنان را معطل نکنید، برای وصول مطالبات نیز راه کار ارائه دهید.

استاندار خراسان شمالی افزود: برای رفع مشکلات تولید کننده ها در کشور مصوبه هایی به استان ها ابلاغ شده است که باید سازمان های مربوطه به آنان عمل کنند در غیراینصورت  با آنان برخورد خواهد شد، برای انجام ندادن کار از قوانین گذشته استفاده نکنید.  

در این  نشست،  شماری از تولیدکننده ها مسائل و مشکلات خود در رابطه با سازمان تامین اجتماعی مطرح کردند.

به گزارش ایرنا در مجموع ۲۰ هزار و ۱۹۷ کارگاه در این استان وجود داد که حدود ۵۰ درصد آن فعال و مابقی غیرفعال و یا راکد هستند.

با احتساب افراد زیر پوشش به نوعی بیش از ۵۰ درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.  

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲